اتحادیۀ اروپا بیش از ۲۶میلیون دالر برای برنامۀ جهانی غذا در افغانستان کمک کرد

Loading

همزمان با گسترش بحران بشری در افغانستان، برنامۀ جهانی غذا گفته است که اتحادیۀ اروپا، بیش از ۲۶ میلیون دالر (۲۵ میلیون یورو) به هدف رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر در این کشور کمک کرده است.

این ادارۀ ملل متحد ناوقت روز دوشنبه نهم سپتمبر (۱۰ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این کمک مالی آنان را قادر خواهد ساخت تا به کمک‌های غذایی و نقدی خود، به آسیب پذیرترین خانواده‌ها در افغانستان ادامه دهند.

بر اساس معلومات این اداره، این بودجه برای تامین مصوونیت غذایی ده‌ها هزار نفر، به شمول کودکان، زنان باردار و مادران شیرده به مصرف خواهد رسید.

به گفتۀ برنامۀ جهانی غذا، با این پول به حدود ۶۰۰هزار نفر کمک غذایی و نقدی، ۲۵۰هزار زن باردار و مادران شیرده و به بیش از ۱۴۰هزار کودک در بخش‌های افغانستان غذای مغذی توزیع خواهد کرد.

متینتا چیموکا، معاون برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است: “مصوونیت غذایی در افغانستان به دلیل ادامۀ کمک‌های بشردوستانۀ مانند اتحادیۀ اروپا با اندکی رو به بهبود است.”

فرانسوا گیومنس، رییس عملیات کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به افغانستان بر ادامۀ کمک‌ها برای رسیدگی نیازمندان در این کشور تاکید کرده است.

گیومنس افزوده است: “اتحادیه اروپا بر تعهد خود، برای پشتیبانی از مردم افغانستان که با یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین بحران‌های بشری جهان مواجه هستند، ثابت قدم است.”

با این بستۀ مالی جدید، کمک اتحادیۀ اروپا در سه سال پسین، به بیش از ۱۶۰ میلیون دالر (۱۵۰ میلیون یورو) رسیده است.

بر بنیاد معلومات ملل متحد، در جریان امسال، ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، اما این سازمان و شرکای آن تنها می‌توانند به ۱۷.۳ میلیون آن رسیدگی کنند.

به گفتۀ اوچا، برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ملل متحد از جامعۀ جهانی، ۳.۰۶ میلیارد دالر بودجه تقاضا کرده بود، اما از این میان، تنها ۸۰۰ میلیون آن تامین شده است.

همزمان با کاهش بودجه، برخی از نهادهای بین‌المللی به شمول سازمان ملل متحد از احتمال بسته‌شدن برخی از برنامه‌های شان در افغانستان هشدار داده‌اند.

منبع

Be the first to comment on "اتحادیۀ اروپا بیش از ۲۶میلیون دالر برای برنامۀ جهانی غذا در افغانستان کمک کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*