ادعای وزارت داخله زیر اداره ا.ا. از «نابودی» داع-ش در افغانستان

وزارت داخله زیر اداره ا.ا. در برنامه همه گانی ساختن دست آورد های یک ساله اش، بار دیگر ادعا می کند که در یک سال گذشته داع-ش در افغانستـان نابود شده است و حضور این گروه در افغانستان به صفر رسیده است.

وزارت داخله ا.ا. در حالی از نابودی کامل داع-ش سخن می‌زند که به تازگی ذبیح الله مجاهد سخنگوی ا.ا. ، در گفتگو با رسانه ایراف ایران گفت که ممکن یک تا دو درصد جنگجوی داع-ش خراسان در بخش‌های کوهستانی افغانستـان حضور داشته باشند.

سیگر نیز گفته است که داع-ش خراسان از ۲ تا ۳ هزار و پنج‌صد جنگ‌جو در افغانستـان دارد که با عوامل وابسته به ۶ هزار تن می‌رسد.

ملل متحد گفته است که در سه سال حاکمیت ا.ا.، داع-ش شاخه خراسان ۳۶۱ حمله در افغانستان انجام داده است.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله زیر اداره ا.ا. گفت: «از این بعد به همه گفته میتوانیم که داع-ش در افغانستان دیگر ختم است عناصر شریر و فتنگر دیگر هیچ حضور ندارد نه مرعی نه فیزیکی و نه هم کدام فعالیت کرده میتواند و به صفر رسیده.»

این ادعا در حالی مطرح می شود که سیگر در تازه ترین گزارش اش از حضور ۲ تا ۳ هزار و پنج‌صد جنگ‌جوی داع-ش در افغانستان خبر داد.

سیگر تاکید ورزید که شمار این جنگ جویان داع-ش در افغانستان با عوامل وابسته آن به ۶ هزار تن می‌رسد.

در کنار داع-ش، سیگر از حضور ا.ا. پاکستانی در افغانستان نیز گزارش داد.

در گزارش‌ سیگر آمده است: که ۶ تا ۶ هزار و پنج‌صد نیروی تی‌تی‌پی بیش‌تر در شرق افغانستان پناه‌گاه دارند و داع-ش خراسان نیز از ۲ تا ۳ هزار و پنج‌صد جنگ‌جو در افغانستان دارد که با عوامل وابسته به ۶ هزار تن می‌رسد.

با این همه ملل متحد نیز گفته است که داع-ش شاخه خراسان از بیست و چهارم ماه اسد سال ۱۴۰۱ تا بیست و چهارم ماه جوزای سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی ۳۶۱ حمله را در افغانستان انجام داده است.

بر بنیاد گزارش اخیر ملل متحد، ۱۵ هزار و ۸۶۵ رویداد، ۳۶۱ مورد حمله داع-ش خراسان رخ داده و هزار و ۱۸۲ غیرنظامی کشته و  ۲ هزار و ۹۰۴ غیرنظامی زخمی شده اند.

پیش از این آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان، با اشاره به تهدید داع-ش در افغانستان هشدار داده است که ممکن حمله دیگری مانند ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از این کشور انجام شود.

اکسپرس‌تریبون روز دوشنبه، ۲۹ اسد، از زبان اقای درانی گزارش داده است که حضور داع-ش در افغانستان یک چالش «بزرگ» برای منطقه و جهان است.

منبع

Be the first to comment on "ادعای وزارت داخله زیر اداره ا.ا. از «نابودی» داع-ش در افغانستان"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*