اعضای خانواده‌های قربانیان حملات استرالیا در ارزگان خواستار غرامت شدند

3
1

اعضای خانواده‌های غیرنظامیانی که در حملات هوایی و عملیات شبانه نیرو‌های استرالیایی در ارزگان کشته شدند، خواستار عدالت و غرامت هستند.

آن‌ها از سازمان‌های حقوق‌ بشری و دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهند که به‌طور بی‌طرفانه این جنایات جنگی را بررسی کرده و مجرمان را مجازات کنند.

صدیق‌الله، ۳۸ ساله، ساکن منطقه ککرک است که در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر ترینکوت، مرکز ارزگان، قرار دارد. او می‌گوید که در سال ۲۰۰۹ میلادی  ۱۸ عضو خانواده‌اش، از جمله زنان و کودکان، در عملیات شبانه نیروهای استرالیایی کشته شدند.

صدیق‌الله، یکی از اعضای خانواده قربانیان، می‌گوید: «تنها من در خانواده باقی مانده‌ام. یک برادرم، پدرم، کاکاهایم و مامایم شهید شدند. زنان و کودکان نیز زخمی و شهید شدند.»

نه تنها خانواده صدیق‌الله، بلکه صدها خانواده دیگر در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت نیز در جریان حضور نیروهای خارجی عزادار شدند.

پایندی، ۶۵ ساله، ساکن قریه سرای ولسوالی چوره ارزگان، می‌گوید که در سال ۲۰۰۷، چهار پسر و دو دخترش در یک حمله هوایی نیروهای استرالیایی کشته شدند.

پایندی، یکی از اعضای خانواده قربانیان، می‌گوید: «ما داخل خانه نشسته بودیم که آن‌ها حمله کردند. بمباران کردند. همه را به گلوله بستند.»

یکی دیگر از اعضای خانواده قربانیان، محمد اخلاص، می‌گوید:«همه زیر خاک دفن شدند. همه اعضای خانواده‌ام بودند که یکی یکی بیرون آورده شدند.»

خوشحال، یکی دیگر از اعضای خانواده قربانیان، می‌گوید: « وحشت بزرگی بود. اصلاً معلوم نمی‌شد که گلوله‌ها از کجا می‌آید. خیلی سخت شده بود.»

مسوولان محلی ارزگان نیز می‌گویند که بسیاری از غیرنظامیان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت در جریان حضور نیروهای استرالیایی هدف قرار گرفته‌اند.

آغا ولی انعام، سخنگوی والی ارزگان، گفت: « خواست ما این است که به این بسنده نکنند که بگویند ما غرامت می‌دهیم. آنها باید به دادگاه‌های بین‌المللی کشانده شوند. هر حکمی که دادگاه برای آنها صادر کرد، باید اجرا شود.»

بر اساس اطلاعات مسوولان محلی ارزگان، نیروهای استرالیایی در سال ۲۰۰۹ بزرگ‌ترین حمله خود را در منطقه ککرک، مربوط به شهر ترینکوت، مرکز این ولایت انجام دادند که در نتیجه آن ۶۰ نفر کشته و ۱۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

منبع

Be the first to comment on "اعضای خانواده‌های قربانیان حملات استرالیا در ارزگان خواستار غرامت شدند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*