افشای شبکه‌های مالی داعش

54
38

افشای شبکه‌های مالی داعش
هنگام که گروه کوچک خوارجی ها در عراق و شام بنام دولت اسلامی ( داعشی ) برای اولین بار ظهور کرد، سؤالات زیادی در مورد ریشه و اصلیت این گروه مطرح شد، اما مهمترین این سؤالات این بود که :

چگونه گروه کوچک افراط گرایان تروریست، بدون حمایت مردمی، میتوانند سلسله وحشت ها خود را علیه غیرنظامیان بی گناه مسلمان ادامه دهد؟ پاسخ این سوال در برسی شبکه مالی این تروریستان نهفته است – شبکه جانیان ضد بشر و ضد مقدسات اسلامی که جاه طلب و مادی پرست است. در این مقاله به بررسی عمق تیره استراتیژی های مالی داعش، افشای عملکرد های شوم آنها و سوء استفاده این گروه از دین مقدس اسلام برای بدست آوردن مادیات میپردازیم.

استخراج غیر قانونی معادن واستفاده از شبکه‌های قاچاقبران: در سال‌های اولیه فعالیت این گروه، تمرکز اصلی داعش برای تمویل مالی دهشت این گروه بر استخراج غیرقانونی مواد معدنی بود. این گروه مناطق غنی از مواد معدنی و حاصلخیز را در عراق و سوریه تسخیر نمودند و از آن در تمویل اسلحه و حملات استفاده نمودند. آنها یک سیستم منظم جنایات مالی ایجاد کردند، بانک های محلی را کنترول نمودند، و بر مردم این مناطق مالیات هنگفت و ظالمانه وضع نمودند. دیری نشد که چراغ ظلم این تروریستان دراین مناطق برای ابد خاموش گردید. و این تروریستان این منابع مالی را برای همیش از دست دادند.

معضله سربازان اجیر و مادیات پرست داعش: بعد از آنکه داعشی ها منابع مالی خود را از استخراج غیر قانونی معادن از دست دادند و تمام اراضی تحت استعمار این گروه آزاد گردید، این گروه در سدد راهای بدیل برای بدست آوردن پول شدند تا بتوانند سربازان مادی پرست و اجیر خود را نگهدارند. یکی از تمویل مالی بدیل برای داعش ملحق شدن این گروه به قطاوطریقی، دزدی های منظم و باجگیری از مردم بی‌گناه در آفریقا بود. لذا تمرکز داعش به افریقا و کشور سومالی به ویژه معطوف گردید.
دفتر امور مالی داعشی ها در افریقا ( اداره اقتصادی کرار): دفتر کرار یکی از نهاد های منفور دا عشی ها در افریقا است. این دفتر جنایات مالی، در تنظیم دزدی های مسلکی، اختطاف، و باجگیری وسیع از کشاورزان و تاجران مسلمان افریقا مشهور است که برای داعشی ها پول‌های زیادی جمع‌آوری نموده است. این دفتر، کتاب بنام ( تجربه اقتصادی ) به نشر رساند که ابو سرای العراقی ( امیر این دفتر) در انتشار این کتاب به تمام ولایت داعش رول مهم را بازی نمود. این کتاب طریقه های مختلف برای جمع‌آوری جزیه ها، پول گرفتن در بدل اختطاف ها، طریقه های مختلف دزدی ها و قطاوطریقی ها، و در نهایت ظلم ها و وحشت های مختلف مالی را شرح میدهد. قربانیان این مجموعه مظالم دا عشی ها تنها تاجران، دهاقین، و کاریگر های نادار در افریقا بودند. این دهشت مالی داعشی ها باعث گردید که تاجران و کشاورزان کار های خود را تعطیل کند و از این مناطق آواره شوند. زیرا کسانیکه از دادن پول به این جنایتکاران انکار میکردند بی رحمانه قتل و یا هم شکنجه میشدند. داعشی ها درین مناطق چندین مغازه ها، تاجران، و دفاتر تجاری را توسط بمب ها انفجار دادند و حریق نمودند. این وحشت داعشی های اکثراً در محضر عام صورت میگرفت.

عایدات داعشی ها از وحشت های مالی : دا عش با تنطیم این جنایات مالی و وحشت ها علیه مردم بی‌گناه ماهانه ۲۵۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ دالر آمریکایی بدست می آورد. ولی باید گفت که به دلیل ورشکستگی تاجران و کشاورزان مسلمان این مناطق که توان پرداخت جزیه و جریمه برای داعشی را ندارند درین اواخر باعث گردیده که در عایدات داعش از این طریقه ها نیز کاهش به وجود آید.

زوال مالی دا عش در حقیقت آینه از سقوط اخلاقی و انسانی داعشی ها است. همانطوریکه از بد اخلاقی های این خوارجی ها پرده برداشتیم باید هوشیار باشیم تا قربانی جنایت کاران مالی دا عشی ها نشویم. بر ما لازم است تا اهداف و پلان های شوم این جنایتکاران را بدانیم تا بتوانیم شبکه وحشت آنها را منهدم سازیم و از مستضعفین و بی گناهان محافظت کنیم. بگذارید این نوشته کوتاه به‌عنوان یک ندای بلند عمل کند. برادران مسلمان: ما میدانیم که این شیاطین نقاب‌های زیادی بر چهره دارند، اما هیچ کدام قبیح تر از این نیست که داعشی ها در لباس اسلام علیه اسلام میجنگند.

لطفاً به اشتراک بگذارید!

3 Comments on "افشای شبکه‌های مالی داعش"

  1. سلام باهمه همکار شما می خم درکنادا زندگی وکار کونم من از افغانستان هستم در افغانستان هیچ کار زندگی نیست

  2. زه په أفغانستان کي يمه دلته هيڅ روزګار نشته زه مخکي ني عسکر يمه په جمهوریت کي مي وظيفه کړه ده اوس مل ته څوک وظيفه نه راکوي زه پاميل لرم
    مننه

Leave a comment

Your email address will not be published.


*