امارت اسلامی از دعوت نشدن به نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد

Loading

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرده و آن را بی انصافی در حق حکومت سرپرست خوانده است.

قرار است نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور فردا (۲۲ سپتمبر) در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنند.

وضعیت افغانستان و چند کشور دیگر به‌شمول فلسطین محور بحث این نشست خواهد بود.

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر به طلوع‌نیوز گفته است: «در سه سال گذشته هم چوکی افغانستان به امارت اسلامی سپرده نشده است. این یک بی انصافی بزرگ و جفا در حق مردم افغانستان است که دیگر نباید دوام یابد.»

هم‌زمان دیدبان حقوق بشر از رهبران جهان خواسته تا وضعیت افغانستان را در دستور کار اصلی خود قرار دهند. این نهاد حقوق بشری تاکید کرده است که سازمان ملل متحد و رهبران جهان باید به غفلت جهانی از وضعیت افغانستان پایان دهند.

در اعلامیه دیدبان حقوق بشر آمده است: «رهبران باید به غفلت جهانی از وضعیت افغانستان پایان دهند؛ جایی که طالبان سه سال پس از به دست آوردن مجدد قدرت، زنان و دختران را تقریباً از تمام حقوق خود محروم کرده‌اند.»

پیش از این انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا گفته بود که به علت عدم به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی از سوی کشورهای عضو سازمان ملل، نماینده حکومت سرپرست افغانستان در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور نخواهد داشت.

سیداکبر سیال وردک آگاه مسایل سیاسی به طلوع‌نیوز گفت: «این سبب می‌شود که فاصله میان افغانستان و جامعه جهانی زیاد شود. به‌خاطر اینکه در آن‌جا مخالفان منطقه‌ای افغانستان از این سود می‌برند و می‌خواهند این فاصله را دیگر هم بیشتر سازند.»

ادریس محمدی زازی یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: «این یک امر ضروری‌ست که به امارت اسلامی به میز ملل متحد اجازه داده شود تا میان امارت اسلامی و جامعه جهانی هماهنگی صورت بگیرد.»

این در حالی‌ست که امارت اسلامی در هفتادوهشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که انتظار دارد تحریم‌های وضع‌شده بر افغانستان، از میان برداشته شوند.

منبع

Be the first to comment on "امارت اسلامی از دعوت نشدن به نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*