امریکا برای از بین بردن شبکه مالی داعش خراسان ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرد

وزارت خارجه امریکا برای از بین بردن شبکه مالی داعش خراسان ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرد.

این وزارت در اطلاعیه‌ای نوشت در برابر اطلاعاتی که منجر به اختلال روند تامین مالی داعش خراسان شود، ۱۰ میلیون دالر جایزه می‌دهد.

این اطلاعیه در وبسایت «جایزه برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه امریکا، که جایزه‌های این وزارت برای کشف اطلاعات درباره افراد و گروه‌های تحت پیگرد را دنبال می‌کند، پخش شده است.

اطلاعیه افزوده که دست داعش خراسان به خون صدها شهروند بیگناهی آلوده است که در حملات تروریستی این گروه به مدارس، مساجد، مراسم تدفین و حتی شفاخانه‌ها جان خود را از دست دادند.

وزارت خارجه امریکا معتقد است که داعش خراسان از طریق استخراج منابع طبیعی در افغانستان از جمله معادن پرسود تالک در ننگرهار پول به دست می‌آورد.

این وزارت افزوده است که داعش خراسان از طریق اقداماتی مانند گرفتن مالیات، اخاذی از مردم و کسب‌وکارهای محلی، فروش غیرقانونی تنباکو در افغانستان و پاکستان و پولشویی با استفاده از ارز دیجیتال منابع مالی خود را تامین می‌کند.

وزارت خارجه امریکا همچنین نوشته که داعش خراسان از حمایت مالی شاخه اصلی داعش هم برخوردار است.

برپایه اطلاعات وبسایت «جایزه برای عدالت» این گروه از منابع مالی خود برای خرید سلاح، آموزش و اجرای عملیات تروریستی استفاده می‌کند.

این وزارت تصریح کرده است که داعش خراسان برای انتقال پول و تامین مالی فعالیت خود از سیستم غیررسمی پرداخت حواله بهره می‌برد.

وزارت خارجه امریکا در اطلاعیه خود خواستار همکاری برای بستن مسیرهای مالی این گروه شده است.

داعش خراسان به گونه رسمی شاخه‌ای از گروه «دولت اسلامی» است که در جنوب آسیا و عمدتا در افغانستان فعالیت می‌کند.

این گروه افغانستان و کشورهای همجوارش را با توجه به جغرافیای تاریخی خراسان بزرگ «ولایت خراسان» می‌نامد.

منبع

Leave a comment

Your email address will not be published.


*