انفجار در پروان دو کشته و شش زخمی برجا گذاشت

1
2

مقام‌های امنیتی طالبان برای پروان روز شنبه ۲۰ جولای (۳۰ سرطان) گفتند که در نتیجۀ یک انفجار مواد منفجرناشده پروان این ولایت، کم از کم دو نفر جان باخته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

فضل‌الرحیم مسکینیار، سخنگوی پولیس ا.ا. برای پروان، گفت که این انفجار در ساحه “سرک‌ نو” از مربوطات حوزۀ اول امنیتی شهر چاریکار به وقوع پیوست.

به گفتۀ مسکینیار، مجروحین این رویداد به شفاخانۀ شهر چاریکار انتقال یافته و آنان در حال حاضر تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند. برخی منابع محلی گفته اند که وضعیت شماری از مجروحین این رویداد وخیم است.

پولیس ا.ام.برای پروان افزود که این رویداد ناشی از مواد منفجرناشده در بین وسایل فلزی بوده و بررسی‌های آنان در این مورد جریان دارد.

به گفتۀ سخنگوی پولیس ا.ا.، این انفجار زمانی در یک سرای وسایل فلزی رخ افتاده که تمامی قربانیان آن، مصروف جمع‌آوری آهن‌ آلات بوده‌اند.

انفجار در ولایت غزنی
در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی ا.ا.برای غزنی گفته اند که در اثر انفجار مواد منفلق‌ناشده باقی‌ مانده از جنگ در این ولایت، یک کودک جان باخته است.

پولیس ا.ا.برای غزنی گفته است که این انفجار در ساحه “ملوک” ولسوالی قره‌باغ رخ داده است. به گفتۀ طالبان، این انفجار زمانی به وقوع پیوست که یک کودک ۱۰ ساله مصروف بازی با یک گلوله منفلق‌ناشدۀ باقی مانده از جنگ بود.

افغانستان برای مردم این کشور، به ویژه کودکان هنوز هم بسیار خطرناک است، زیرا در اغلب موارد خانواده‌ها به شمول کودکان برای حمایت مالی تلاش می‌کنند تا فلزات را جمع‌آوری کنند و آن را به فروش برسانند.

منبع

Be the first to comment on "انفجار در پروان دو کشته و شش زخمی برجا گذاشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*