انگلستان به پروگرام غذایی جهان در افغانستان به برنامه‌های عاجل و انعطاف‌پذیری ۴۰ میلیون پوند کمک می‌کند

پرو گرام غذایی جهان ملل متحد در افغانستان (WFP) از بدست آوردن ۴۰ میلیون پوند (بیشتر از ۴۰ میلیون دالر امریکایی) از سوی اداره منافع مشترک و انکشاف خارجی (FCDO) انگلستان استقبال می‌کند.

پرو گرام غذایی جهان می‌گوید که با این کمک قادر خواهد بود که برای ۱.۲ میلیون مردم بطور مستقیم کمک‌های عاجل غذایی برساند. بر علاوه آن، پرو گرام غذایی جهان در نظر دارد که برای نزدیک به ۱۵۰،۰۰۰ طفل و۱۴۰،۰۰۰ زنان حامله و شیرده خدمات جلوگیری از سؤی تغذیه فراهم نماید.

دراعلامیه پرو گرام غذایی جهان آمده است که: « بالاخره،‌ پرو گرام غذایی جهان خواهد توانست که حد اکثر ۷۷،۰۰۰ مستحقین دارای عدم مصؤنیت غذایی را برای اشتراک در پروژه‌های عام المنفعه که با جوامع کمک می‌کند تا در برابر تاثیرات اقلیم بیشتر تولیدی و انعطاف پذیر باشند،‌ انتخاب نماید.»

همیش فالکونر وزیر انگلستان برای شرق میانه و افریقای شمالی گفت: «این کمک با پرو گرام غذایی جهان به بیشتر از یک میلیون مردم کمک‌های عاجل غذایی و تغذیه فراهم خواهد کرد. ما به همین گونه بالای برنامه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم که در به وجود آوردن انعطاف پذیری در جوامع متاثر کمک خواهد کرد، آنان را بطور بهتر در مقابل تاثیرات تغیر اقلیم آماده و مجهز میسازند.»

با این کمک اخیر پروگرام غذایی جهان در مجموع ۹،۰۰۰ متریک تُن مواد غذایی مورد نیاز: آرد غنی شده گندم،‌ روغن نباتی غنی شده، دال نخود و نمک آیودین دار برای توزیع از طریق برنامه‌های عاجل و انعطاف پذیر و ۱،۹۰۰ متریک تُن مواد غذایی خاص بمنظور جلوگیری از سؤی تغذیه خریداری خواهد کرد.

در اعلامیه همچنان آمده است که، در مجموع ۲۹ میلیون دالر امریکایی برای خانواده‌ها بشکل پول نقد یا وُچر توزیع خواهد شد تا آنها بوسیله آن از مارکیت محلی یا دکان‌های محلی مواد غذایی بدست بیاورند.

شا-وی لی رئیس پرو گرام غذایی جهان در افغانستان گفت: «پروگرام غذایی جهان اکثراً برای خانم‌های افغان و خانواده‌های که به سختی می‌تواند نیازمندی‌های زندگی را فراهم کند و برای زنده ماندن به کمک مواد غذایی نیاز دارند، منحیث آخرین خط زندگی باقی مانده است.

وی افزود: «با حمایت همکاران ما مانند انگلستان،‌ پروگرام غذایی جهان می‌تواند به بعضی از نیازمندترین مردم برسد و درعین حال برای جوامع دور افتاده به ایجاد یک آینده انعطاف پذیر و دارای مصؤونیت غذایی ادامه دهد.»

هدف برنامه انعطاف پذیری پروگرام غذایی جهان در افغانستان این است که به مشکلات ناشی از تغیر اقلیم مانند خشکسالی و سیلاب‌ها که در گسترش گرسنگی سهم دارد، ازطریق ابتکار کمک مواد غذایی درمقابل ایجاد سرمایه‌های عامه (FFA) جواب دهد. اشتراک کننده‌گان با کارکردن درپروژه‌های شش ماهه بسطح جامعه مانند کانال‌های آبیاری و دیوارهای استنادی که تمامی قریه‌جات و جوامع از آن بهرمند می‌شوند کمک مواد غذایی بدست می‌آورند.

این کمک همچنان به پروگرام غذایی جهان اجازه خواهد داد که از طریق توزیع تخم‌ها و تجهیزات هوشمند اقلیمی،‌ ایجاد باغچه‌های خانگی، پروسس مواد غذایی به وسیله خشکن‌های آفتابی و نگهداری زنبور عسل دهقانان کوچک را حمایت کند.

در مجموع در سال ۲۰۲۳ میلادی پروگرام غذایی جهان از طریق تمامی برنامه‌های خویش به ۱۸.۶ میلیون مردم کمک کرد،‌ از این جمله ۹.۴ میلیون آن زنان و دختران بودند. پروگرام غذایی جهان ۶۰۰،۰۰۰ متریک تُن مواد غذایی توزیع نمود و ۱۹۰ میلیون دالر امریکایی را بطور نقد ویا بشکل وُچر توزیع کرده است تا خانواده‌ها بتواند بوسیله آن نیازهای غذایی ایشان را فراهم کند.

اعلامیه در اخیر افزوده است که این کمک ۴۰ میلیون پوند (بیشتر از ۴۰ میلیون دالر امریکایی) از طرف انگلستان به تعقیب کمک ۳۸ میلیون پوند (نزدیک به ۴۹ میلیون دالر امریکایی) آنها در سال گذشته صورت می‌گیرد، که آینده میلیون‌ها خانواده افغان را حمایت می‌کند و در سال جاری برای پروگرام غذایی جهان موقف انگلستان را منحیث دومین بزرگترین تمویل کننده تحکیم می‌کند.

منبع

Be the first to comment on "انگلستان به پروگرام غذایی جهان در افغانستان به برنامه‌های عاجل و انعطاف‌پذیری ۴۰ میلیون پوند کمک می‌کند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*