بیش از نیم میلیون نفر طی سه ماه اخیر از افغانستان مهاجرت کردند

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که از ماه اپریل تا جون سال جاری میلادی، بیش از ۵۳۲ هزار نفر افغانستان را ترک کرده اند.

این سازمان در گزارشی نوشته است که بیش از ۸۵۸ هزار تن در این مدت وارد افغانستان شده اند.

بربنیاد این گزارش، افغان‌ها نه تنها به دنبال فرصت‌های اقتصادی، حفاظت و امنیت در کشورهای میزبان هستند، بلکه اغلب برای سلامتی و دلایل دیگر به دیدار خانواده های شان می‌روند و یا در سفرهای کوتاه‌مدت اشتراک می‌کنند.

از سویی هم، وزارت خارجه امریکا گفته است که تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر روند انتقال افغان‌هایی را که در پاکستان به سرمی برند و واجد شرایط برای انتقال به امریکا هستند، تسریع کنند.

ودانت پتیل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: «افغان هایی که واجد شرایط برای انتقال به امریکا هستند و فعلآ در پاکستان زند گی می‌کنند، ما تلاش می‌کنیم تا آنها را هرچه زودتر از پاکستان به امریکا انتقال دهیم. همچنان ما از کشور میزبان بخاطر همکاری هایی که انجام می‌دهد ابراز تشکری می‌کنیم و در تلاش هستیم تا هرچه زودتر و مصون تر پروسه را به پیش ببریم.»

در گزارش سازمان بین المللی مهاجرت همچنان آمده است که به دلیل تشدید روند اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران و پاکستان در ۱۰ ماه گذشته، برگشت مهاجران افغان از این دو کشور افزایش یافته است.

منبع

Be the first to comment on "بیش از نیم میلیون نفر طی سه ماه اخیر از افغانستان مهاجرت کردند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*