تابستان امسال گرم ترین تابستان در جهان بود

Loading

اداره نظارت بر تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که با ادامه افزایش درجه حرارت هوا در سطح جهان، تابستان امسال گرم ترین تابستان بود.

او هشدار داد در صورتی که کشورها فوراً انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش ندهند، وضعیت بدتر خواهد شد. انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوختاندن مواد فسیلی عامل اصلی تغییرات اقلیمی است.

ین نهاد گفته است که تابستان نیم کره شمالی از جون تا آگست امسال، ریکارد سال قبلی را شکست و به گرم ترین تابستان تبدیل شد.

سامانتا برگس، معاون اداره نظارت بر تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا گفت: «در طول سه ماه گذشته سال ۲۰۲۴، کره زمین گرم ترین جون و آگست، گرم ترین روز، و گرم ترین تابستان در نیم کره شمالی را تجربه کرده است.»

او هشدار داد در صورتی که کشورها فوراً انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش ندهند، وضعیت بدتر خواهد شد. انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوختاندن مواد فسیلی عامل اصلی تغییرات اقلیمی محسوب می‌شود.

تغییرات اقلیمی زمین همچنان در تابستان امسال باعث تشدید حوادث طبیعی شده است. در سودان، سیلاب ناشی از باران های شدید ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد و مرض کولرا را به این کشور جنگ زده کشاند.

در کشورهای دیگر، دانشمندان تأیید کردند که تغییرات اقلیمی منجر به خشکسالی شدید در جزایر سیسیل و ساردینیای ایتالیا می شود و طوفان گایمی را تشدید کرده که در ماه جولای فیلیپین، تایوان و چین را درنوردید و بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت.

تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت بشر و پدیده آب و هوایی طبیعی ال نینو که آب های سطحی در شرق اقیانوس آرام را گرم می کند، هر دو درجه حرارت را در اوایل سال به بالاترین حد خود رساندند.

منبع

Be the first to comment on "تابستان امسال گرم ترین تابستان در جهان بود"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*