دونالد ترامپ: رئيس‌جمهور شی! از تاسیسات ما در بگرام لذت ببرید

Loading

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بار دیگر گفت که پایگاه هوایی بگرام در «اشغال» چین است.

آقای ترامپ با کنایه خطاب به رئيس‌جمهور چین گفت: «از استفاده ساخت‌وسازهای میلیارد دالری ما که سال‌ها پیش انجام شد لذت ببرید.»

رئیس‌جمهور پیشین امریکا روز شنبه در سخنرانی در شهر ویلکس-بار ایالت پنسیلوانیا گفت که اداره جو بایدن و کامالا هریس، در «شرم‌آورترین لحظه تاریخ امریکا» به ارزش میلیاردها دالر تجهیزات نظامی ایالات متحده را در افغانستان رها کرد.

دونالد ترامپ گفت که در روند خروج امریکا از افغانستان، ۱۳ سرباز ایالات متحده کشته شدند، تعداد زیادی گروگان گرفته شدند و شماری هم جا ماندند.

ترامپ تاکید کرد که ایالات متحده باید با «قدرت و عزت» از افغانستان خارج می‌شد.

رئيس‌جمهور سابق امریکا گفت که او نیز تصمیم داشت امریکا از افغانستان خارج شود، اما «زودتر و با قدرت و با عزت.» ترامپ همچنین گفت که او قصد داشت پایگاه هوایی بگرام را «حفظ» کند.

ترامپ گفت در حال حاضر بگرام در «اشغال» چین است و این پایگاه هوایی تنها یک ساعت با جایی که چین سلاح‌ هسته‌ای می‌سازد، فاصله دارد.

رئيس‌جمهور امریکا بارها از رقبای دموکرات خود به خاطر خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان انتقاد کرده است. او پیش از این نیز گفته بود که چین پایگاه هوایی بگرام را کنترول می‌کند.

منبع

Be the first to comment on "دونالد ترامپ: رئيس‌جمهور شی! از تاسیسات ما در بگرام لذت ببرید"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*