روزنامه بریتانیایی: پسر اسامه بن لادن حمزه در افغانستان است و نقشه‌های وحشتناکی در سر دارد

روزنامه بریتانیایی میرر نوشت حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن که گمان می‌رفت در حمله امریکا کشته شده باشد، در افغانستان زنده و در حال فرماندهی ال قاعده است. طبق گزارش، ال قاعده تحت فرماندهی پسر بن‌ لادن، در حال برنامه‌ریزی حملات علیه اهداف غربی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، در سپتامبر ۲۰۱۹ تایید کرد که حمزه بن لاد ن،‌ در یک عملیات ضد تروریسم ایالات متحده در منطقه‌ای میان افغانستان و پاکستان کشته شده است.

اکنون روزنامه بریتانیایی میرر روز پنجشنبه در گزارشی با استناد به برخی از تحلیل‌ها و گزارش‌های استخباراتی، نوشت که حمزه بن لادن، از تلاش‌های سازمان اطلاعات مرکزی امریکا برای کشتن او، جان سالم به‌در برده است.

برپایه گزارش، گمان می‌رود که سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله کنونی ا.ا و رهبر شبکه حقانی، حمزه بن لا دن را پس از مخفی شدن کمک کرده است. در گزارش آمده که اعتقاد بر این است که یکی از چهار همسر حمزه بن لادن، دختری از خانواده حقانی‌ها است.

در این گزارش آمده که حمزه بن لا دن در همکاری با برادرش، عبدالله بن‌ لادن، به گونه مخفیانه ال قاعده را فرماندهی و احیا می‌کند.

بنا بر این گزارش، ال قاعده تحت فرماندهی حمزه بن‌ لادن، حدود ۱۰ کمپ آموزشی در افغانستان ایجاد و با سایر گروه‌های تروریستی ضدغرب نیز رابطه برقرار کرده است.

در گزارش آمده که حمزه بن لادن ۳۴ ساله، بیشتر وقت خود را در یک پایگاه تروریستی در جلال‌آباد ولایت ننگرهار سپری می‌کند.

برپایه گزارش، رهبران ا.ا از تلاش‌های حمزه بن لادن برای احیای ال قاعده به خوبی آگاه هستند. طبق گزارش، رهبران ا.ا. به گونه منظم با پسر بن لادن در تماس‌اند و جلسه برگزار می‌کنند. میرر نوشت که نیروهای ا.ا. امنیت حمزه بن لادن و خانواده‌اش را تامین می‌کنند.

در حالی که گمان می‌رود پس از کشته شدن ایمن‌الظواهری، رهبر پیشین ال قاعده در کابل، سیف العدل، رهبری این گروه را به عهده گرفته، میرر نوشت که حمزه بن لادن به رهبری ال قاعده رسیده و در حال قدرتمندانه‌ترین احیای این گروه پس از جنگ عراق است.

در این گزارش آمده که ال قاعده تحت فرماندهی حمزه بن لادن، در حال تجدید قوا و آماده‌ شدن به حمله به اهداف غربی است. براساس گزارش، حمزه بن لادن «عزم قوی» برای ادامه میراث پدر دارد و این امر، وزن نمادین و استراتژیک به اقدامات او بخشیده است.

برپایه این گزارش، عبدالله بن لادن، پسر دیگر اسامه بن لادن نیز در کنار برادرش نقش مهمی در احیای القاده بازی می‌کند.

میرر نوشته است که ال قاعده در اردوگاه‌های خود در افغانستان به جنگجویان و مهاجمان انتحاری آموزش می‌دهد که چگونه از افغانستان خارج و برای حمله به اهداف غربی آماده شوند.

در گزارش آمده بیش از ۲۱ گروه تروریستی در افغانستان فعال است و این کشور را به نقطه داغ تروریسم تبدیل کرده است. این گزارش گفته است که همکاری ال قاعده با داع-ش، نگرانی‌ها نسبت به وقوع حمله‌ای به سبک ۱۱ سپتامبر علیه غرب را افزایش می‌دهد.

میرر برپایه یک سند اطلاعاتی دیگر نوشت که شباهت وضعیت کنونی و مقدمات حمله ۱۱ سپتامبر، هشداردهنده است. در گزارش آمده که ققدان یک دولت مشروع در افغانستان و هم‌سویی ایدئولوژیک ا.ا. با گروه‌های تروریستی، افغانستان را به پناهگاه افراط‌گرایی بدل کرده است.

برپایه گزارش، تروریست‌ها برای فراگیری آموزش، از خارج وارد افغانستان می‌شوند. در گزارش آمده شاخه خراسان داع-ش و ال قاعده در افغانستان نه تنها به هم‌زیستی ادامه داده‌اند، بلکه باهم همکاری و ازدواج‌های بین گروهی می‌کنند.

در گزارش آمده که ا.ا. نیز به رغم وعده‌هایش مبنی‌بر قطع رابطه با گروه‌های ترویستی، ارتباط خود با ال قاعده و سایر گروه‌های ترویستی را حفظ کرده و پناهگاهی امن برای احیای مجدد و آموزش این گروه‌ها فراهم کرده است.

منبع

Be the first to comment on "روزنامه بریتانیایی: پسر اسامه بن لادن حمزه در افغانستان است و نقشه‌های وحشتناکی در سر دارد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*