نشست دو روزه مخالفان حکومت ا.ا. در وین آغاز شد

1
0

شماری از چهره‌های سیاسی مخالف حکومت ا.ا. برای نشست دو روزه (۴ و ۵ سرطان/تیر) در وین پایتخت اتریش گردهم آمده‌اند.

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی» که به مبارزه چریکی با حکومت طالبان می‌پردازد نیز در این جلسه شرکت کرده است. رنگین دادفر سپنتا، وزیر خارجه سابق و محمد محقق از رهبران هزاره‌های افغانستان و فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه دولت پیشین از جمله شرکت کنندگان این نشست هستند.

آقای سپنتا در سخنانش گفت: «دریوزه‌گی به هیچ قدرت خارجی ما را به هدف نمی‌رساند، ما باید از تجارب و خطاهای تاریخی گذشته خود درس بگیریم.»

علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی در فیسبوک نوشت که امروز، برای چهارمین بار، رهبران و نمایندگان «بیش از ۶۵ گروه سیاسی و مدنی»، در وین گرد آمده‌اند تا «برای یک آیندۀ مردم‌سالار» در افغانستان باهم کار کنند.

این نشست دو روزه درست یک هفته پیش از مذاکرات دوحه برپا شده است که در آن حکومت طالبان در تلاش برای مشروعیت بین‌المللی است.

منبع

مظلب:

ملل متحد: سومین نشست مشورتی دوحه در ۳۰ جون برگزار می‌شود

ملل متحد می‌گوید که سومین نشست مشورتی نمایندگان ویژۀ کشورها در امور افغانستان، به تاریخ ۳۰ جون و اول جولای در دوحه پایتخت قطر به میزبانی منشی عمومی این سازمان، برگزار خواهد شد.

استیفن دوجاریک، سخنگوی منشی عمومی ملل متحد روز سه شنبه در نیویارک به خبرنگاران گفت که روزمری دی‌کارلو، معاون انتونیو گوتیرش در امور سیاسی و تقویت تلاش‌های صلح، از ۱۸ تا ۲۱ ماه روان میلادی به کابل سفر کرد.

Be the first to comment on "نشست دو روزه مخالفان حکومت ا.ا. در وین آغاز شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*