شکایت پایتخت‌نشینان از افزایش پرچاوی‌های برق

1
2

Loading

شماری از پایتخت‌نشینان از افزایش پرچاوی‌های برق شکایت دارند.

آنان از مسوولان شرکت برشنا می‌خواهند تا مشکل بی‌برقی در پایتخت را حل کنند.

حمیدالله باشنده کابل گفت: «پیش از ساعت ۶ یا ۷ شب برق‌ها قطع می‌شود. بین ساعت‌های ۱۰ تا ۱۱:۳۰ برق‌ها دوباره وصل شده و نزدیک به وقت نماز دوباره قطع می‌شود.»

عمران باشنده دیگر کابل در این باره گفت: «در ۲۴ ساعت فقط ۶ الی ۷ ساعت برق داریم. خواست ما این است که باید در این زمینه توجه صورت گیرد. هوا گرم است و باید مشکلات مردم را درک کنند.»

در همین حال، شرکت برشنا می‌گوید که برای کاهش پرچاوی‌های برق در پایتخت پلان‌هایی را نیز روی دست دارند.

رییس عملیاتی شرکت برشنا می‌گوید هم‌اکنون برای صنعت‌کاران نزدیک به ۱۴ ساعت و برای باشنده‌های کابل حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت برق را تأمین می‌کنند.

صفی‌الله احمدزی رییس عملیاتی شرکت برشنا، گفت: «یکی از پروژه‌هایی که در نزدیکی به بهره‌برداری می‌سپاریم، پروژه ۱۰ میگاوات برق خورشیدی نغلو است که از سوی یکی از سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری شده و تا یک ماه دیگر آن را به بهره‌برداری می‌سپاریم.»

شماری از آگاهان مسایل اقتصادی به این باور هستند که سرمایه‌گذاری روی معادن زغال‌سنگ و منابع آبی می‌تواند روی اقتصاد کشور تأثیر مثبت داشته باشد.

عبدالظهور مدبر آگاه مسایل اقتصادی گفت: «۸۵ میلیارد متر مکعب آب در ۱۸۰ دریایی که است در اکثریت آن‌ها می‌توانیم بند برق بسازیم و ۲۳ هزار میگاوات برق تولید کنیم. ۳۰۰ روز آفتاب داریم. منابع آبی هم در سرزمین ما قابل دست‌رس است. زغال‌سنگ داریم، هر قدر که سرمایه‌گذاری بیشتر شود مستقیماً می‌تواند روی اقتصاد کشور تأثیر مثبت داشته باشد.»

این در حالی‌ست که افغانستان هشتاد درصد برق که در حدود ۷۶۰ میگاوات می‌شود را از کشورهای ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران وارد می‌کند.

منبع

Leave a comment

Your email address will not be published.


*