عفو بین‌الملل: دولت آلمان دست افغان‌های در معرض خطر را رها نکند

1
1

شاخه عفو بین‌الملل در آلمان از دولت این کشور خواسته است تا افغان‌های در معرض خطر را در بی‌سرنوشتی رها نکند.

این سازمان افزوده است که ۳هزار و ۷۰۰ افغان در اسلام‌آباد در انتظار انتقال به آلمان اند و ۱۵ هزار تن دیگر در افغانستان با دولت آلمان در ارتباط اند.

شاخه عفو بین‌الملل در آلمان گفته است: «امروز دولت فدرال در حال مذاکره برای بودجه سال ۲۰۲۵ است که قربانی احتمالی کاهش بودجه برنامه پذیرش این کشور، شهروندان افغانستان است. ۳هزار و ۷۰۰ تن در اسلام‌آباد منتظر هستند و ۱۵هزار تن دیگر در افغانستان با دولت فدرال در تماس هستند، آن‌ها نباید در معرض خطر قرار بگیرند.»

فعال عرصه حقوق مهاجران به طلوع‌نیوز گفت: «حمله‌های مسلحانه‌ای که در این اواخر از سوی یک‌تعداد مهاجران در آلمان صورت گرفت در نتیجه یک تن از پولیس‌های جوان آلمان به قتل رسید آلمان را ناگزیر ساخت که یک تعداد کیس‌های را که هنوز بررسی نکرده بود بررسی کند و تفکیک کند که کدام یک از مهاجران به چنین اعمال دست می‌زند.»

پیش از این دولت آلمان گفته بود که برخی از افغان‌های مقیم این کشور را اخراج می‌کند.

بحث اخراج مهاجران افغان از آلمان پس از آن بالا گرفت که در یک تظاهرات سازماندهی‌شده توسط جنبش ضد اسلامی، یک افغان چند نفر از جمله یک افسر پولیس را زخمی کرد که افسر پولیس پس از زخم شدید، جان باخت.

در سوی دیگر شماری از پناه‌جویان که در آلمان بودباش دارند، گفته‌اند که پس از حمله مهاجران افغان بالای شهروندان آلمان، سیاست‌مداران این کشور خواستار اخراج این پناه‌جویان از آلمان شده‌اند.

علی‌رضا کریمی پناه‌جوی افغان در آلمان به طلوع‌نیوز گفت: «حوادث جنایی که افغان‌ها در آن دخیل بودند می‌تواند باعث سخت‌گیری‌های بیش‌تر درباره پذیرش مهاجران افغان شود و نگرانی‌های عمومی و سیاسی را افزایش دهد.»

این در حالی‌ست که به‌دنبال برجسته شدن مساله‌ی اخراج پناه‌جویان افغان از آلمان، وزارت خارجه امارت اسلامی از آلمان خواسته بود تا مهاجران افغان را از این کشور اخراج نکند.

پمنبع

Be the first to comment on "عفو بین‌الملل: دولت آلمان دست افغان‌های در معرض خطر را رها نکند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*