مقامات امریکایی از احتمال حمله داع-ش به ایالات متحده هشدار دادند

4
3

Loading

با این حال، امارت اسلامی بارها گفته است که داع-ش در افغانستان سرکوب شده و توانایی فعالیت را ندارد.

پس از بازداشت هشت فرد مظنون در ارتباط با گروه دا ع ش در امریکا، مقام‌های آن کشور از احتمال حمله‌ این گروه به ایالات متحده هشدار داده‌اند. برخی از آنان به پایگاه خبری «سی‌ان‌ان» گفته‌اند که خروج امریکا از افغانستان توانایی واشنگتن را برای گرد‌آوری اطلاعات در مورد تهدیدهای تروریزم در افغانستان کاهش داده است.

با این حال، امارت اسلامی بارها گفته است که داعش در افغانستان سرکوب شده و توانایی فعالیت را ندارد.

محمد رادمنش، نظامی پیشین گفته است: «نگرانی ایالات متحده از خاستگاه داع-ش است. اما امریکا هم در داخل و هم در سراسر مناطق دنیا که امکان فعالیت‌های داع-ش موجود است، به کمک تکنالوژی‌های پیشرفته، قوه دفاعی و امنیتی در مهار داع-ش اقدام کند.»

چهار روز پیش هشت مرد تاجیکستانی که زیر نظر گروه ضربت ضد تروریزم «اف‌بی‌آی» یا سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی ایالات متحده بودند به اتهام ارتباط با داع-ش در شهرهای نیویورک، لاس‌انجلس و فیلادلفیا امریکا بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که به باور آگاهان، گروه داع -ش ابزار قدرت‌های بزرگ برای ایجاد دهشت در منطقه است.

مطالب مرتبط:

وزارت دفاع امریکا: به تعقیب رهبران و شبه‌نظامیان داع-ش در منطقه ادامه می‌دهیم

در ماه حوت پارسال، هم‌زمان با حمله اردوی پاکستان بر اهدافی در خوست و پکتیکا، رسانه‌های پاکستانی نوشتند که دونالد بلوم، سفیر امریکا در اسلام‌آباد در دیدار با آصف‌علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان، گفته واشنگتن در مبارزه با تروریسم از اسلام‌آباد حمایت می‌کند.

در آن زمان اردوی پاکستان گفته بود که به پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستانی در این دو ولایت افغانستان حمله کرده و شماری از شبه‌نظامیان آنها را کشته است.

اردوی پاکستان در اواخر ماه گذشته نیز به ««مواضع تحریک طالبان پاکستانی را در ولسوالی ورممی پکتیکا» حمله کرد.

پاکستان امارت اسلامی را متهم می‌کند که به تی‌تی‌پی در افغانستان پناه داده است. مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان همواره این ادعا را تکذیب کرده‌اند.

منبع

Be the first to comment on "مقامات امریکایی از احتمال حمله داع-ش به ایالات متحده هشدار دادند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*