ورود مهاجران افغان به شهر پشاور به گونۀ موقت منع شد

مقامات شهر پشاور ایالت خیبر پشتونخوا ورود مهاجران افغان به این شهر را ممنوع کرده و به آنها دستور داده اند تا شش روز از “کمپ‌های خود خارج نشوند”.

سرمد سلیم اکرم، رییس انتظامی پشاور (معاون کمیشنر) به تاریخ ۳۰ اگست (دوم سنبله) در اعلامیه‌ای گفته بود که مهاجران افغان باید از ۲۴ تا ۳۰ اگست در محدودۀ کمپ‌ها باقی بمانند.

مقامات دلیل این تصمیم را برگزاری امن مراسم اربعین حسینی “چهلم محرم” بیان کرده اند که امروز دوشنبه ۲۶ اگست (پنجم سنبله) برگزار می‌شود.

در اعلامیه ریاست انتظامی پشاور آمده است که در تظاهرات و تجمعات شیعیان در چارچوب مراسم اربعین حسینی “تهدیدهای قابل توجه” وجود دارد که علاوه بر تلفات انسانی احتمالی، می‌تواند به وخامت نظم و امنیت عمومی نیز منجر شود.

مراسم عاشورا و اربعین در پاکستان هر سال تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود و برای امنیت این مراسم نیروهای امنیتی اضافی گماشته می‌شوند.

این تدابیر در حالی گرفته شده است که اخیراً ایالت خیبر پشتونخوا شاهد ناامنی‌هایی بوده است. حکومت برای تدابیر امنیتی در برخی شهرهای پاکستان در جریان مراسم عاشورا امسال شبکه‌های مخابراتی و انترنت را قطع کرده بود.

قیصر افریدی، سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پاکستان، اخیراً به صدای امریکا گفته است که در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون افغان در این کشور دارای کارت مهاجرت استند.

به گفتۀ قیصر، علاوه بر این بیش از ۸۰۰هزار مهاجر افغان نیز دارای کارت شهروندی افغانستان استند که در اداره ملی تذکره در پاکستان ثبت استند.

سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پاکستان افزود که اکثریت مهاجران افغان در خیبر پشتونخوا اسکان داده شده اند.

گمان می‌رود حدود ۱.۳ میلیون مهاجر افغان نیز بدون اسناد قانونی در پاکستان به سر می‌برند.

منبع

Be the first to comment on "ورود مهاجران افغان به شهر پشاور به گونۀ موقت منع شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*