وزارت خارجه امریکا: کمک مالی به مقام‌های کنونی افغانستان نمی‌کنیم

Loading

متیو میلر سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا بار دیگر پشتیبانی مستقیم مالی واشنگتن را از امارت اسلامی رد کرده است.

آقای میلر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که ممکن کمک‌های مالی امریکا به افغانستان به دست افراد نادرستی رسیده باشد، به گونه آشکارا گفته است که ما «ا.ا. » را کمک مالی نمی‌کنیم.

متیو میلر به خبرنگاران گفت: «وقتی صحبت از تامین مالی ا.ا. به میان می‌آید، ما به ا.ا. کمک مالی نمی‌کنیم. در چندین نشست یا مناسبت این مورد واضح شده است.»

در این میان برخی از آگاهان مسایل اقتصادی گفته‌اند که کمک‌‎های مالی و بشری امریکا از سوی نهادهای مددرسان در کشور هزینه می‌شوند.

شاکر یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی در این باره به طلوع‌نیوز گفت: «در صورت غیرمستقیم هم که دخالت دارند؛ اما در زمینه مدیریت این کمک‌ها تلاش کنند و یک چارچوب منظم بریزند که به نفع اقتصاد افغانستان تمام شود.»

عبدانصیر رشتیا یکی دیگر از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گوید: «متاسفانه تمام کمک‌هایی که از طرف ‌جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا و دیگر کشورها صورت می‌گیرد، این از طریق سازمان‌های امدادرسان است که در حدود چهل درصد این کمک‌ها متاسفانه توسط خود نهادها حیف‌ومیل ‌می‌شود و چیز اندکی را به مردم افغانستان می‌دهند.»

هم‌زمان وزارت اقتصاد نیز گفته است که تمامی کمک‌های بشری به افغانستان بدون دست‌برد یا مداخله امارت اسلامی، به شهروندان ارایه می‌شوند.

عبدالرحمن حبیب سخن‌گوی وزارت اقتصاد به طلوع‌نیوز گفت: «از آغاز کمک‌های بشری نهادهای خیریه و کشورهای جهان تا اکنون، این کمک‌ها از سوی اداره‌های مختلف سازمان ملل به دور از مداخله اداره‌های امارتی به گونه مستقیم کمک شدند. از بهر تحرک کم اقتصادی و فقر کوشش می‌کنیم که برای کشورهای کمک کننده و موسسات خیریه سهولت‌های لازم فراهم کنیم.»

این در حالی‌ست که در نخستین روزهای سال جاری خورشیدی برخی از سناتوران امریکایی با ارایه طرحی خواستار توقف کمک‌های مالی واشنگتن از طریق سازمان ملل متحد به افغانستان شده و گفتند تا زمانی‌که اطمینان حاصل نشود که کمک‌های بشردوستانه به‌هدف تقویت امارت اسلامی به مصرف نمی‌رسد، باید سازمان ملل کمک‌هایش به افغانستان را متوقف بسازد.

منبع

Be the first to comment on "وزارت خارجه امریکا: کمک مالی به مقام‌های کنونی افغانستان نمی‌کنیم"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*