پزشک زن که از ا.ا. فرار کرد، عضو شورای طبی بریتانیا شد

10
0

Loading

نورویژه احمدی، پزشک افغان، پس از گذراندن سه آزمون بین‌المللی «OET، PLAB1 و PLAB2» موفق به کسب عضویت در شورای پزشکی بریتانیا شد.

خانم احمدی در گفت‌وگو با افغانستان اینترنشنال از ا.ا. خواست تا درهای مکاتب و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران باز کند.

نورویژه احمدی، پزشک ۳۰ ساله افغان، تحصیلات ابتدایی خود را در کابل به پایان رساند و سپس در رشته‌ پزشکی در هند و دانشگاه خصوصی «افغان-سوئیس» در کابل به تحصیل ادامه داد. او پس از تسلط ا.ا. بر افغانستان در اسد ۱۴۰۰ به بریتانیا مهاجرت کرد و فعالیت حرفه‌ای و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد.

خانم احمدی در گفت‌وگو با افغانستان اینترنشنال تأکید کرد که در حال حاضر به تدریس در زمینه‌های اکو و التراسوند مشغول است. او از ا.ا. خواست تا درهای مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران باز کنند و محدودیت‌های اشتغال آنان را لغو کنند.

خانم احمدی همچنین از دختران افغانستان خواست به مبارزه برای دستیابی به حقوق خود ادامه دهند و تسلیم نشوند.

عضویت در شورای عمومی پزشکی بریتانیا به پزشکان اجازه می‌دهد تا به‌طور قانونی در این کشور فعالیت کنند و نشان‌دهنده ارزیابی و تأیید حرفه‌ای فرد است. این موفقیت در شرایطی به دست آمده که طی سه سال گذشته ا.ا. میلیون‌ها دختر را از رفتن به مکتب و دانشگاه محروم کرده است.

به‌رغم واکنش‌های بین‌المللی به این اقدام، ا.ا. مدعی است که بر اساس «شریعت» تمام حقوق زنان را تأمین کرده است. اخیراً، رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما در افغانستان، گفت که محدودیت‌های تحصیل و آموزش دختران، سه سال فرصت را برای کل کشور هدر داده است.

منبع

اولین کسی باشید که نظر بدهید on "پزشک زن که از ا.ا. فرار کرد، عضو شورای طبی بریتانیا شد"

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما نشر نخواهد شد.


*