پنتاگون می‌گوید تهدید گروه‌های تروریستی در افغانستان را به دقت زیر نظر دارد

1
1

سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون روز سه‌شنبه به افغانستان اینترنشنال گفت آنها فعالیت گروه‌های تروریستی به‌شمول داع-ش را در داخل و اطراف افغانستان «از نزدیک زیر نظر دارند.»

پاتریک رایدر اذعان کرد که تهدیدها از ناحیه این گروه‌ها در افغانستان وجود دارد.

رایدر در پاسخ به عارف یعقوبی، خبرنگار افغانستان اینترنشنال گفت: «درباره تهدیدهایی که از افغانستان ناشی می‌شود، باید بگویم که قطعاً به نظارت بر آنها ادامه می‌دهیم. گروه‌های مختلف تروریستی، از جمله داع-ش، در افغانستان و [کشورهای] اطراف آن فعال اند.»

سخنگوی پنتاگون گفت که امریکا از توانایی‌های مختلف برای نظارت بر فعالیت‌های این گروه‌ها استفاده می کند.
رایدر بدون نامبردن از کشور خاصی گفت که «با همکاری شرکای خود در منطقه، تلاش‌های خود را در مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.»

پیش از این، مقام‌های امریکایی از تماس‌های خود با پاکستان برای مبارزه با گروه‌های تروریستی یاد کرده بودند.

پنتاگون بارها بر قابلیت نظارت هوایی خود تاکید کرده تا نگرانی منتقدان خروج از افغانستان را رفع کنند که می گویند نبود سربازان امریکایی در افغانستان زمینه رشد مجدد گروه‌های تروریستی در افغانستان را فراهم کرده است.

ا.ا. بارها به پرواز پهپادهای امریکایی بر فراز افغانستان اعتراض کرده است. این گروه با انکار حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان گفته است که به هیچ گروهی اجازه حمله به کشورهای دیگر را نمی‌دهد.

نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه فعالیت‌ گروه‌های تروریستی به‌ویژه داع-ش افغانستان افزایش یافته است. این نگرانی به دنبال حمله داع-ش خراسان به ایران و روسیه شدیداً تقویت شده است.

پیشتر معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ضد تروریسم تصریح کرد که توانایی مالی و لجستیکی داع-ش خراسان بهبود یافته است.

برخی مقامات امریکایی معتقدند که خروج نیروهایی امریکایی از افغانستان، توانایی این گروه را افزایش داده و ساحه نفوذ ایالات متحده برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تهدیدات تروریستی از افغانستان را محدود کرده است.

منبع

1 Comment on "پنتاگون می‌گوید تهدید گروه‌های تروریستی در افغانستان را به دقت زیر نظر دارد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*