کار ساخت بزرگترین ترمینال در ولایت هرات آغاز شد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که کار ساخت بزرگترین ترمینال کشور در ولایت هرات آغاز شده است. این ترمینال به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دالر امریکایی از سوی سکتور خصوصی و حکومت ساخته می‌شود.

مقام‌های محلی هرات در مراسم افتتاح کار این ترمینال، از تاجران و سرمایه‌گذاران خواسته‌اند که برای رشد اقتصادی و فراهم‌شدن فرصت‌های کاری در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

این ترمینال در یک مجموعه‌ کلان ساخته می‌شود که تمام بخش‌های مورد نیاز را خواهد داشت.

این ترمینال در یک هزار جریب زمین در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی خواجه عبدالله انصاری ساخته می‌شود که چهار هزار تن نیز مشغول کار خواهند شد.

حمیدالله آخندزده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفته است: «این پروژه ملی در نزدیک به یک جریب زمین امارتی ساخته می‌شود. در این پروژه حدود ۱.۸ میلیارد افغانی سرمایه‌گذاری شده است.»

هزینه ساخت این ترمینال مسافربری ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر امریکایی است که ۷۰ درصد آن از سوی سکتور خصوصی و ۳۰ درصد دیگر آن از سوی امارت اسلامی پرداخت می‌شود.

حبیب‌الله صمدی، مسوول پروژه در این مورد گفت: «این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار سرنوشت‌ساز برای ولایت هرات خاصاً زون غرب است.»

از سویی هم، نور احمد اسلام جار، والی هرات در این مراسم از فراهم‌بودن فرصت سرمایه‌گذاری در این ولایت اطمینان داد و از سرمایه‌گذاران و تاجران می‌خواهد که برای بهبود اوضاع اقتصادی و فراهم شدن فرصت‌های کاری در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

ترمینال مسافربری هرات اکنون در شمال شهر واقع است که رفت‌وآمد موترهای کلان مسافربری از جاده‌های مرکزی شهر هرات، همواره باعث بی‌نظمی و حوادث ترافیکی شده است.

منبع

Be the first to comment on "کار ساخت بزرگترین ترمینال در ولایت هرات آغاز شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*