کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید نوزده در دو ماه گذشته

Loading

وزارت صحت عامه از کاهش بیماری کووید نوزده در دو ماه پسین در کشور خبر می‌دهد.

شرافت زمان امرخیل سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که در یک ماه پسین بیش از ۷۰۰ نفر به این بیماری مبتلا و شش نفر به دلیل این بیماری جان باخته‌اند.
آقای امرخیل در این باره گفت: «نسبت به دو ماه گذشته واقعات ما کم شده. در ماه گذشته تنها ۷۰۰ واقعه مثبت داشتیم و در تمام شفاخانه‌های کشور بخش انتانی فعال است و برای کرونا ما شفاخانه اختصاصی داریم که خدمات ارایه می‌کند.»

محمد عزیز ۶۴ ساله از بیست روز به این سو در شفاخانه بستر است، می‌گوید در کنار این که بیماری شکر دارد به کووید نوزده نیز مبتلا شده است.

محمد عزیز بیمار گفت: «وضعیت صحی‌ام خیلی خراب بود، در حالت کوما بودم، سیروم و اکسیجن گرفتم و بستری شدم.»

غلام ربانی بیمار دیگر چنین گفت: «وضعیتم کاملن خراب و به حالت کوما بودم؛ اما حالا شکر خدا یک ۵۰ درصد یا ۶۰ درصد بهتر شده‌ام.»

هم‌زمان با این، برخی از پزشکان شفاخانه افغان جاپان از افزایش بیماری  کووید نوزده در هفته‌های پسین سخن می‌زنند.

به گفته آنان روزانه از میان ۷۰ آزمایش نتایج ۱۵ تا ۲۰ نفر آن مثبت است.

شیرین آغا ناصری پزشک در این مورد گفت: «مراجعه‌کننده‌های ما روزانه در حدود ۶۰ تا ۷۰ مریض می‌باشد که از این میان ۱۵ تا ۲۰ واقعه آن مثبت بوده و تعدادی مریضانی که داخل بستر می‌شوند ۲ تا ۵ مریض می‌باشد.»

فهیم یوسفی پزشک دیگر چنین گفت: «توصیه ما همین است که در مکان‌های پر ازدحام نروند و اگر از اعضای خانواده‌شان کسی به کووید نوزده مبتلا می‌باشد فاصله ایمنی را با آن رعایت کنند.»

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه از آغاز سال جاری میلادی تا کنون ۹۲۵۶ نفر در سراسر کشور به بیماری کووید نوزده مبتلا و ۴۶ نفر به دلیل این بیماری جان‌باخته‌اند.

منبع

Be the first to comment on "کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید نوزده در دو ماه گذشته"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*