کشته شدن چهار داع_شی از سوی نیروهای امارت اسلامی در غور و کنر

Loading

امارت اسلامی از انجام عملیات بالای مخفی‌گاه‌های عاملان حمله‌های پسین در ولایت‌های غور، بامیان و کابل خبر داده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در این باره گفته است که در نتیجه دو عملیات جداگانه در ولایت‌های غور و کنر، چهار نفر از این افراد کشته شده‌اند.

آقای مجاهد ‌افزوده است که این افراد به رهبری  شاخه خراسان داع_ش مستقر در بلوچستان، تمامی حمله‌ها را در کشور راه‌اندازی کرده بودند. به گفته او، رویداد مرگ‌بار در منطقه‌ی میان دایکندی و غور نیز از سوی همین افراد راه‌اندازی شده بود.

سخن‌گوی امارت اسلامی افزود: «این تعداد کسانی بودند که چندی قبل تعدای از هم‌وطن‌های ما را در بین ولایت غور و دایکندی به شهادت رسانده و زخمی ساخته بودند که زیر تعقیب امارت اسلامی افغانستان قرار داشتند. نیروهای ما توانسته بودند که در دو روز گذشته به تعداد ده نفر از آن‌ها را دستگیر بکنند و هم‌چنان سرنخ مخفی‌گاه آن‌ها را هم پیدا بکنند که روز گذشته ضمن یک عملیات خاص، کسی که این جنایت را رهبری می‌کرد، با یکی از همراهان‌اش به قتل رسیدند.»

آقای مجاهد هم‌چنان ‌افزوده است که مقداری جنگ‌افزار، مهمات از جمله بم‌های دستی و مواد انفجاری نیز در نتیجه این عملیات به دست آمده است.

سخن‌گوی امارت اسلامی درباره مرکزهای این گروه گفت: «امارت اسلامی افغانستان مصمم است، هر کسی که امنیت مردم را تهدید بکند و علیه مردم اقدامات داشته باشد، به کم‌ترین فرصت به کیفر اعمال برساند.»

یوسف امین زازی آگاه مسایل نظامی به طلوع‌نیوز گفت: «پروژه داع_ش ابعاد بیرونی دارد نه داخلی، و مربوط مردم افغانستان نیست. ما به‌خاطر آزادی خود جنگیدیم، در برابر اشغال جنگیدیم؛ لیکن هیچ‌گاه تروریزم نبودیم.»

پیش از این در ماه سنبله سال روان هجری خورشیدی، افراد ناشناس در منطقه‌ی میان دایکندی و غور بالای افراد غیرنظامی شلیک کردند که در نتیجه بیست نفر کشته یا زخمی شدند.

منبع

اولین کسی باشید که نظر بدهید on "کشته شدن چهار داع_شی از سوی نیروهای امارت اسلامی در غور و کنر"

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما نشر نخواهد شد.


*