اوکراین: روسیه با میزایل کروز یک شفاخانهٔ کودکان را هدف قرار داد

1
1

مقامات اوکراینی امروز هشتم جولای (۲۸ سرطان) گفتند که نیروهای روسی با میزایل کروز یک شفاخانهٔ کودکان را در کیف هدف قرار داد که در این رویداد کم از کم ۲۴ نفر جان باخته و ده‌ها نفر زخمی شده اند.

مقامات گفتند که پس از اصابت میزایل، ده‌ها رضاکار، داکتر و تیم‌های نجات در شفاخانهٔ‌ “اوخمدیت” برای یافتن قربانیان از زیر آوار دست به کار شدند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفت که نیروهای روسی بیش از ۴۰ میزایل را بر حد اقل پنج مرکز غیرنظامی پرتاب کردند. او خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد این حمله شد.

نتاشا سویدلر ۴۰ ساله که در زمان اصابت میزایل در شفاخانه حضور داشت، گفت: “نرس‌ها به ما گفتند که به منزل تحتانی برویم. پس از مدت صدای بلند غرش شنیدیم و سپس یک بخشی از سقف تهکوی فروریخت.”

مقامات گفتند که این حمله چندین ساختمان رهایشی و یک تعمیر تجارتی را نیز خسارمند کرد.

مقامات شاروالی کیف گفت که حد اقل پنج نفر از زیر آوار بیرون کشیده اند.

ملل متحد حملهٔ نیروهای روسی بر شفاخانهٔ کودکان را تقبیح کرده و از روسیه خواست تا به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

دنیس براون، هماهنگ کنندهٔ کمک‌های بشری به اوکراین در ادارهٔ هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) گفت: “این غیراخلاقی است که کودکان در این جنگ کشته و زخمی می‌شوند. از غیرنظامیان باید محافظت صورت گیرد.”

این درحالی است که زیلینسکی از وارسا دیدار کرده و قرار است برای اشتراک در نشست ناتو راهی واشنگتن شودِ، جاییکه او یک باردیگر خواهان کمک‌های نظامی خواهد شد.

منبع

Be the first to comment on "اوکراین: روسیه با میزایل کروز یک شفاخانهٔ کودکان را هدف قرار داد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*