فرار از داعش – داستان های شکنجه و زندان

10
7

فرار از داعش – داستان های شکنجه و زندان

همه ما در مورد رفتار، تجاوزجنسی و خشونت سیستماتیک گروه افراطی داعش علیه زنان و کودکان شنیده ایم. این گزارش‌ ها حاکی از برده گرفتن زنان برای استفاده جنسی توسط سربازان داعش تا شستشوی مغزی کودکان برای تبدیل نمودن آن‌ها به بمب گذار انتحاری است، تمام این جنایات داعش کاملاً مستند شده است. اما، اخیراً گزارش‌های موثق از سومالی رسیده که بیانگر نحوه رفتار داعش با آنعدی از سربازان خود داعشی که مظنون شناخته شود که فکر ترک داعش را به تصویر میکشد.

یک سوال منصفانه که مطرح می شود: چرا این جوانان تصمیم میگیرند به داعش یک‌جا شوند و دوباره تصمیم بر ترک این گروه میکند تا با خانواده‌های خود یک‌جا شوند؟ چرا بعداً از شکنجه ها و زندانی شدند توسط رهبران خود شاکی هستند در حالکیه این تصمیم را خود آن‌ها گرفته بود؟ پاسخ کوتاه این است که آنها ساده لوح بودند و با وعده های پول، شهرت و سایر انگیزه هایی که معتقدند بودند نمی توانند در جای دیگری به آن دست یابند، فریب خورده اند. برای این افراد، داعش به مثال آن اتاق تاریکی است که تجارب منفی آنها در آن شکل باید گرفت فکر آن‌ها پخته شود. هدف این مقاله ارزیابی دلیل پیوستن یا ترک داعش نیست، بلکه بررسی نحوه رفتار داعش با افرادی است که تصمیم به ترک این گروه می‌گیرند.

بر اساس گزارش وب سایت المرصاد، تعداد فراریان از داعش در سومالی به شدت افزایش یافته است. این افراد بعد از تصمیم ترک همه زنده گی خود را به خطر می‌اندازد تا موفق به فرار شوند. رهبران داعش در سومالیا از این خبر دارند و در کنترول این فرار ها ناکام شده اند. لذا، رهبران نطامی داعش زندان های خاص را برای تمام افراد تازه جلب شده که مشکوک بر فرار هستند ساخته اند. باید گفت که اکثریت این سربازان تازه جلب شده که قصد فرار را دراند از کشور های المغرب، سودان،کنیا، و تنزانیا میباشند. این جوانان فریب خورده حین تعلیمات نظامی از معسکرات و یا هم در زمان شستشوی مغزی فرار میکند. بعضی این افراد از میدان نبراد فرار نموده و ترک داعش نموده اند. این فراری ها انگیزه فرار از داعش را گروش های خیلی افراطی و به حد رسیدن غلو داعش را ذکر نموده است. آن‌ها میگویند که حالا تمرکز داعش بر کشتار مسلمانان، تکفیر و زیاده روی و افراط است. به گفته آن‌ها دعش خون ریختن مسلمانان را حلال ( مباح الادم ) می دانند.

رهبر نظامی داعش در سومالی، عبدالغفار انصاری، نتوانسته است جلوی این فرارها را بگیرد. او در پاسخ تصمیم گرفته است افراد مظنون به فرار را زندانی و شکنجه کند. او زندان های مشخصی ایجاد کرده است که در آنجا آنها را شکنجه می کند و آنها را مجبور می کند در تمرینات و عملیات نظامی شرکت کنند.

در خاتمه، رفتار داعش در سومالی با فراریان، واقعیت‌های وحشیانه ای را که برای کسانی که به بهانه های واهی جذب این گروه می شوند، برجسته می کند. اقدامات سختگیرانه ای که علیه کسانی که قصد خروج دارند، بر ماهیت ظالمانه و خشونت آمیز داعش تأکید می کند و بر مسلمانان لازم است تا جوانان ساده لوح را چنگ افراد جلب و جذب داعش نجات دهند.

به اشتراک بگذارید!

6 Comments on "فرار از داعش – داستان های شکنجه و زندان"

  1. i want to come to canada because here is situatio is bad

  2. A wnte can mirte.you.am from.Afghanitan

  3. My name is noorullah from Afghanistan kabul I am painting and

  4. Jawed omarkhail afghanistan 0701762378

  5. Help me, my life is in danger, I am from an Afghan country

Leave a comment

Your email address will not be published.


*