آمریکا یک شی ناشناس دیگر را به درخواست کانادا ساقط کرد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، تایید کرده است که یک شی ناشناس دیگر در آسمان آمریکایی شمالی با موشک هدف گفته شده و ساقط شده است. آمریکا یک روز پیشتر هم یک شی ناشناس را بر فراز آلاسکا ساقط کرده بود.

او گفت که تازه‌ترین شی «حریم هوافضایی کانادا را نقض کرده بود» و بر فراز یوکان در شمال غرب این کشور ساقط شد.

جنگنده‌هایی از کانادا و آمریکا برای ردگیری این شی، که به گفته آقای ترودو با یک جنگنده اف-۲۲ آمریکایی ساقط شد، به پرواز در آمدند.

آقای ترودو می‌گوید که او دستور سرنگونی این شی را صادر کرد و در این مورد با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، صحبت کرده است.

او در توییتر نوشت: «نیروهای کانادایی اکنون لاشه این شی را خارج و تحلیل خواهند کرد.»

او از «ان او آر اِی دی» (فرماندهی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی) تشکر کرد که پیشتر گفته بود «یک شی پرنده در ارتفاع بالا» را زیر نظر دارد.

«ان او آر اِی دی» پیشتر به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که نمی‌تواند در مورد جزئیات مربوط به این فعالیت‌ها چیزی بگوید اما تایید کرد که هواپیماهای نظامی به پرواز در آمده‌اند. این فرماندهی مسئولت دفاع هوایی برای آمریکا و کانادا را دارد.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا، گفت که این شی در ارتفاع حدودا ۴۰ هزار پایی پرواز می‌کرد و حدود ساعت ۱۵:۴۱ روز شنبه هدف گرفته شد.

او این شی را «کوچک» و «استوانه‌ای» توصیف کرد، اما گفت برای یافتن جزئیات بیشتر باید منتظر کشف و خارج کردن بقایای آن از محیط بود.

به گفته او این شی در حدود ۱۶۰ کیلومتری مرز آمریکا هدف گرفته شده و افزود که «تهدیدی نسبی برای هوانوردی غیرنظامی به حساب می‌آمد.»

او گفت که این شی «کوچکتر از شیئی که در آب های ساحلی کارولینای جنوبی هدف قرار گرفت (بالن چینی) به نظر می رسید.»

وزیر دفاع کانادا گفت این شیی استوانه ای به نظر می رسید
توضیح تصویر،وزیر دفاع کانادا گفت این شیی استوانه ای به نظر می رسید

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای گفت که این شی «در ۲۴ ساعت گذشته» تحت نظر بود.

در این بیانیه آمده است که «رئیس جمهور بایدن و نخست وزیر ترودو برای رعایت احتیاط کامل و براساس توصیه ارتش‌های دو کشور، دستور ساقط کردن آن را دادند.»

«دو رهبر درباره اهمیت یافتن و بررسی این شی برای کشف جزئیات بیشتر درباره هدف و سرمنشاء آن صحبت کردند.»

وزارت دفاع آمریکا با ارائه جزئیات بیشتری از سرنگونی این شی تایید کرد که یک اف-۲۲ که از پایگاه مشترک المندروف-ریچاردسون در آنکوراژ، آلاسکا، برخاسته بود با یک موشک «اِی آی ام ۹ اکس» آن را زد.

ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، گفت هرچند مقام های کانادایی عملیات خارج کردن این شی را انجام خواهند داد، اف‌بی‌آی «همکاری نزدیکی» با پلیس کانادا خواهد داشت.

ماهیت این شی هنوز معلوم نیست.

ظاهر شدن این شی بر فراز آمریکای شمالی چند روز بعد از آن است که یک بالن مظنون تجسسی چین به دلیل نقض حریم هوایی آمریکا و کانادا با موشک ساقط شد.

روز جمعه هم یک شی ناشناس دیگر به دستور جو بایدن بر فراز آلاسکا ساقط شد.

ارتش آمریکا در بیانیه کوتاهی گفت که نیروهای آمریکا، از جمله گارد ملی آلاسکا، همچنان سرگرم جستجو روی یخ‌های سطح دریا برای یافتن این شی هستند.

ارتش گفت: «شرایط جوی قطبی، از جمله بادهای سرد، برف و نور کم، بر این عملیات تاثیر گذاشته و خدمه برای حفظ امنیت، عملیات خود را بر اساس شرایط تنظیم می‌کنند.»

منبع

Be the first to comment on "آمریکا یک شی ناشناس دیگر را به درخواست کانادا ساقط کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*