اتحادیه اروپا از کمک جدید ۱۲ میلیون یورویی به افغانستان خبر داده است

اتحادیه اروپا ۱۲ میلیون یورو به شرکای خود در بنیاد آغاخان، شورای پناهندگان دانمارک و انجمن توانبخشی و توسعه زراعتی اختصاص داده است تا به افغان‌هایی که بیشتر آسیب پذیر اند، کمک شود.

این کمک‌های تازهٔ اتحادیهٔ‌ اروپا برای افغان‌هایی که در بزرگترین بحران انسانی جهان گرفتار شده اند، کمک فراهم می کند.

این کمک‌ها شامل حصول اطمینان از تولید مواد غذایی پایدار، زراعت هوشمند و زیربنا‌های انعطاف پذیر، اشتغالزایی در محلات به مصرف خواهد رسید.


اتحادیهٔ اروپا در حالی این کمک‌ها را برای افغانستان اختصاص داد که میلیون‌ها نفر در آن کشور با گرسنگی مواجه اند و انتظار می‌رود که تغییرات آب و هوا وضعیت بسیاری از افغان‌ها، به ویژه زنان را متاثر کند.

رافایلا یودیس، شارژدافیر اتحادیهٔ اروپا در هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، گفته است که ”اتحادیهٔ اروپا یکجا با شرکایش در کنار مردم افغانستان ایستاده است.”

او گفت که سرمایه‌گذاری در بخش تولید مواد غذایی پایدار، زراعت هوشمند و زیربنا‌های انعطاف پذیر، در آینده تغییر واقعی را در زندگی افغان‌ها به وجود خواهد آورد.

یودیس همچنین افزود: “در حالی که میلیون ها نفر در افغانستان با گرسنگی مواجه اند، تخمین می شود که تغییرات آب و هوایی وضعیت را برای بسیاری از افغا‌ن ها، به ویژه زنان، بدتر می‌کند.”

نجم الدین نجم، رییس اجرایی بنیادآغا خان، گفت که کمک های مالی اتحادیهٔ اروپا از تلاش های جاری برای تامین معیشت مردم به حاشیه رانده شده در افغانستان محافظت خواهد کرد. او گفت که این کمک‌ها همچنین به بهبود وضعیت امنیت غذایی به طور مستقیم با خانواده ها کمک خواهد کرد.

نذیر احمد غفوری، رییس انجمن احیای مجدد و انکشاف زراعت برای افغانستان، گفته است که از طریق این پروژه ۳۶ ماهه، حدود هفت‌ هزار خانه‌وار که ۶۲ درصد آنان زنان استند در ولایت‌ها مختلف مستفید خواهند شد. این ولایت ها شامل ولایت های بامیان، بغلان، سمنگان، بدخشان، تخار، هرات و فراه می‌شوند.

اعلام کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان در حالی صورت می گیرد که به گفته ملل متحد، بسیاری از بخش های این کشور شاهد تاثیرات خشکسالی سه سال اخیر است. در عین حال کمک‌های جامعه بین المللی به افغانستان نیز کاهش یافته است.

پس از آگست ۲۰۲۱، کمک‌های جامعهٔ بین المللی به طور گسترده برای افغانستان کاهش یافت، اقدامی که میلیون‌ها نفر در این کشور را با مشکلات و حتا بحران بشری مواجه کرده است.

چند دهه‌ جنگ،‌ حوادث طبیعی و چالش‌های اقتصادی به فقر در همه بخش‌های افغانستان دامن زده است. نهادهای امدادرسان می‌گویند که مردم در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای کسب درآمد استند. کودکان، کهن‌سالان، افراد دارای ناتوانی جسمی و کارگران روزمزد بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

منبع

Be the first to comment on "اتحادیه اروپا از کمک جدید ۱۲ میلیون یورویی به افغانستان خبر داده است"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*