ادعای تازه رانا ثناءالله وزیر داخله پاکستان؛ تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناهگاه دارد

رانا ثناءالله ، وزیر داخله پاکستان ادعا کرده است که افغانستان به پناهگاه امن برای تحریک طالبان پاکستان مبدل شده است.

رانا ثناءالله در گفت‌وگو با شبکه خبری آج نیوز، از حکومت سرپرست افغانستان خواسته است تا به آن‌چه‌که در برابر جهان تعهد کرده، پابند بماند.

وزیر داخله رانا ثناءالله پاکستان گفته است: «آنان اشتباه می‌کنند. شما می‌دانید که نیروهای امنیتی پاکستان هر روز جان می‌بازند. افسران و نیروهای ارتش ما نیز جان شان را از دست می‌دهند. این‌جا پناه‌گاه امن نیست. پناه‌گاه برای تحریک طالبان پاکستان امن در آن‌سو است. از آن‌جا ترتیب می‌شوند و یک گروه سه یا پنج نفری را برای این هدف می‌فرستند. در این زمینه با حکومت افغانستان گفت‌وگوها جریان دارند.»

از سوی دیگر، حکومت سرپرست گفته‌های وزیر داخله پاکستان را رد می‌کند و اطمینان می‌دهد که خاک افغانستان ضد هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.

سخنگوی حکومت سرپرست به طلوع‌نیوز گفت: «ما اشخاص مربوط به تحریک طالبان را این‌جا نمی‌گذاریم و همچنان مسایل داخلی پاکستان مربوط به آن‌هاست. باید امنیت را در پاکستان بگیرند، نه این‌که وقتی از بعضی اقدامات خود عاجز می‌شوند باز بخاطر معطوف ساختن اذهان و مغشوش ساختن اذهان، موضوع را به افغانستان نسبت می‌دهند.»

همزمان با این، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در یک نشست خبری گفته است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مهاجران افغانستان در پاکستان و یا مناطق سرحدی در فعالیت‌های هراس‌افگنی دخیل باشند.

جان کربی به خبرنگاران گفته است: «ما هیچ نشانه‌ای را ندیده‌ایم که مهاجران افغان در پاکستان و یا در امتداد مرز مرتکب اعمال هراس‌افگنی باشند.»

اسدالله ندیم، آگاه مسایل نظامی، به طلوع‌نیوز گفت: «تحریک طالبان در افغانستان حضور فعال و قوی دارد؛ اما حکومت سرپرست به آن نفوذ دارند در حدی توانستند در توافق با پاکستان از عملیات آن‌ها در قلمرو پاکستان جلوگیری کنند.»

پیش از وزیر داخله پاکستان، جنرال عاصم منیر رییس ستاد ارتش این کشور نیز در بیانیه‌ای گفته بود که تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان پناهگاه‌های امن دارد.

منبع

Be the first to comment on "ادعای تازه رانا ثناءالله وزیر داخله پاکستان؛ تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناهگاه دارد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*