اشرف غنی: وظیفه‌ام بود که تهداب آینده مصون افغانستان را بگذارم

6
2

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان می‌گوید به‌عنوان یک «ریش‌سفید» وظیفه خود می‌دانست تهدابی را بگذارد که آینده افغانستان را مصون کند. اشرف غنی در اظهاراتی که پنجشنبه در حساب کاربری خود در اکس پخش کرد، گفت: در دشوارترین شرایط امید خود را از دست نداده است.

آقای غنی گفت: «من به حیث یک ریش سفید مملکت، به حیث یک خادم مملکت وظیفه‌ام این بود که تهداب‌گذاری کنم و تهدابی را بگذارم که آینده افغانستان را مصون کند. در سخت‌ترین شرایط امید را از دست نداده‌ام، بر امید سرمایه‌گذاری کرده‌ام تا روایت تغییر کند.»

او روز پنجشنبه (۱۷ جوزا) نسخه‌ای از پادکست خود را در صفحات کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

آقای غنی در این مصاحبه با اشاره به «ثروت‌های زیرزمینی افغانستان» گفت: یکی از دلایل عمده ناآرامی در بدخشان «موضوع لاجورد» بود.

آقای غنی در این پادکست گفته یکی از مشکلات عمده در زمینه استخراج معادن و منابع زیرزمینی در سال‌های گذشته، «جنگسالاران» بوده است.

او بدون اینکه از فرد یا گروه خاصی نام ببرد، گفت: در دوران جنگ‌های داخلی زمرد، یاقوت و منابع دیگر از ولسوالی‌های سرحدی افغانستان «بی‌رحمانه» قاچاق می‌شد و «گروه‌های مختلف شورشی صد تا دوصد میلیون دالر در سال از این عایدات داشتند.»

اشرف غنی معمولا از رهبران جهاد علیه اتحاد جماهیر شوروی به نام «جنگسالاران» نام می‌برد. شماری از چهره‌های کلیدی این رهبران در سال‌های گذشته از موتلفان و یا شریکان حکومت اشرف غنی بودند.

منبع

Be the first to comment on "اشرف غنی: وظیفه‌ام بود که تهداب آینده مصون افغانستان را بگذارم"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*