امریکا و هند به همکاری صنعت نظامی توافق کردند 

ایالات متحده و هند روی نقشهٔ راه برای همکاری صنعت نظامی میان دو کشور در حالی به توافق رسیدند که دهلی جدید تلاش دارد اتکا بر تسلیحات روسی را کاهش دهد.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، در جریان سفر به دهلی جدید گفت: “ما یک نقشهٔ راه مشخص جدید را برای همکاری صنعت نظامی ایجاد کردیم که اولویت‌ عمدهٔ پروژه‌های تولید و انکشاف مشترک را سرعت خواهد بخشد.”

روسیه و هند متحدین دیرینه اند و مسکو بزرگترین اکمال کنندهٔ تسلیحاتی دهلی جدید بوده است. اما هند اکنون با وجود آنکه تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین را تقبیح نکرده، در تلاش گزینه‌های دیگر بر‌آمده است و می‌خواهد منابع واردات خویش را گسترده ساخته و تولیدات داخلی خود را سرعت ببخشد.

کشورهای غربی، به شمول ایالات متحده و فرانسه، قرارداد‌های چندین میلیاردالری را به هند مورد بحث قرار داده اند و دپلومات‌ها می‌گویند که هند انتقال تکنالوژی به این کشور را منحیث یک شرط از معامله در اولویت قرار داده است.

وزارت دفاع ایالات متحده گفت که هدف این ابتکار تغییر شرایط همکاری میان سکتورهای دفاعی هند و امریکا است. این وزارت افزوده است که این پروژه می‌تواند تنکالوژی‌های پیشرفته را در دسترس هند قرار دهد و از طرح‌های عصری سازی سیستم دفاعی هند حمایت کند.

این در حالی است که روابط چین و هند تیره بوده و واشنگتن در رقابت شدید دپلوماتیک، نظامی، تکنالوژیکی و اقتصادی با بیجینگ قرار دارد.

آستن گفت که تقویت مشارکت با هند در پی “روزگویی‌های چین” و “خصومت روسیه” صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع هند گفت که “مباحث به گونهٔ ویژه بر شناسایی راه‌های تقویت همکاری صنعتی با واشنگتن تمرکز دارد که انکشاف مشترک تکنالوژی‌ها و تولید مشترک سیستم‌های کنونی و جدید در آن شامل است”.

وزیر دفاع امریکا در حالی از هند دیدار کرد که قرار است نرندرا مودی، صدر اعظم هند، در ماه جون از واشنگتن دیدار کند.

منبع

Be the first to comment on "امریکا و هند به همکاری صنعت نظامی توافق کردند "

Leave a comment

Your email address will not be published.


*