اوچا: بیش از ۱۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های صحی نیاز دارند

دفترهماهنگ ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) گفته است که ۱۷.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ در افغانستان به کمک‌های صحی نیاز پیدا می‌کنند.

این دفتر گفته که برای ارایه این کمک‌ها در بخش‌های مختلف صحی به ۴۵۰ میلیون دالر نیاز است.

اوچا روز پنجشنبه، بیست‌وهفتم دلو با نشر توییتی نوشته که از میان ۱۷.۶ افراد نیازمند حدود ۱۵.۶ میلیون آنان در اولویت قرار دارند.

طبق ارزیابی دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، این کمک‌ها در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، مقاومت در برابر بیماری‌ها، سلامت بهبودی مادران و کودکان و برای افراد دارای معلولیت نیاز است.

پیش از این اوچا از نیازمندی بیش از ۲۸ میلیون افراد نیازمند در سال ۲۰۲۳ در کشور خبر داده و گفته بود ۶ میلیون در این کشور در آستانه قحطی قرار دارند.

در همین حال سازمان صحی جهان نیز با نشر گزارشی گفته که رقم افراد نیازمند در افغانستان به ۱۷.۶ میلیون خواهد رسید که از این میان ۵۳ درصد این نیازمندان را کودکان تشکیل می دهد.

در ادامه نیز به گفته سازمان صحی بین ماه‌های نوامبر ۲۰۲۲ تا مارچ سال روان میلادی، ۱۹.۹ میلیون نفر با وضعیت اضطرار عدم مصوونیت غذایی و سوء‌تغذیه مواجه شده یا مواجه خواهند شد.

موضوعات مرتبط:

اوچا ارائه کمک و حمایت‌های یک‌پارچه‌ی خود به نیازمندان افغانستان را به مناطق محروم متمرکز می‌کند

اوچا روز پنج‌شنبه، بیستم دلو با نشر توییتی برکمک‌های «یکپارچه‌تر» در سال ۲۰۲۳ به مردم مناطق محروم در افغانستان تاکید کرده است

این نهاد همچنان گفته که کمک‌ها بر اساس شدت و گسترش نیاز‌های مردم در سراسر کشور با بسته‌های نقدی بدون قید و شرط و بسته‌های چند بخشی صورت خواهد گرفت.

طبق این تصمیم بخش قابل توجی از کمک‌های سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ به ولایت‌های جنوبی و شرقی کشور متمرکز خواهد بود.

یش از این نیز اوچا در گزارشی گفته بود که در سال ۲۰۲۲ به اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخته و از میان ۲۸.۳ میلیون فرد نیازمند برای ۲۳.۷ میلیون در سال ۲۰۲۳ کمک خواهد کرد.

گفتنی است که اوچا با ابراز نگرانی از وضیعت فقر در افغانستان گفته بود که شش میلیون تن در آستانه قحطی و یک میلیون کودک با سوء‌ تغذیه شدید روبه رو خواهند بود.

در همین حال سازمان جهانی بهداشت در یک ارزیابی از افزایش سوء تغذیه در کشور خبر داده گفته است که نزدیک به ۸۷ هزار کودک در سال ۲۰۲۳ در افغانستان ازسوء تغذیه جدی رنج خواهند برد.

منبع

Be the first to comment on "اوچا: بیش از ۱۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های صحی نیاز دارند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*