بایدن گرانبهاترین هدایا را در سال ۲۰۲۱ از غنی و پوتین دریافت کرده است

بر اساس اسناد که حکومت فدرال ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) منتشر کرد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، و محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، از جمله کسانی اند که گرانبهاترین هدایا را برای جو بایدن، رییس جمهور امریکا،‌و خانواده‌اش در سال ۲۰۲۱ داده اند.

براساس این اسناد آقای غنی و همسرش در اواخر ماه جون سال ۲۰۲۱ در دیدار با رییس جمهور و بانوی اول امریکا، دو قالین ابریشمی به ارزش مجموعی ۲۸۸۰۰ دالر را به آنها تحفه داده بودند.

پوتین نیز در اویل همان ماه در دیدار با بایدن در ژینو یک کارگاه تحریر میناتوری شده و یک قلم به ارزش ۱۲هزار دالر را به او تحفه داده بود.

روابط بین ایالات متحده و روسیه مدت کوتاهی پس از نشست ژینو تیره شد و پس از حملهٔ روسیه بر اوکراین به شدت کاهش یافت. در همین حال، غنی نیز پس از مدت کوتاهی در اگست همان سال پیش از افتادن کابل به دست طالبان، از کشور فرار کرد.

براساس اسناد منتشر شده، آقای بایدن همچنین در ماه جون همان سال یک جعبه جواهرات برنجی و لاجورد به ارزش ۱۱۵۰ دالر را از عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان دریافت کرد.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، نیز یک قالین به ارزش ۲۶۵۰ دالر را در ماه مارچ ۲۰۲۱ از آقای غنی دریافت کرده بود.

فهرست هدایای مقامات امریکایی از سوی رهبران جهان در سال ۲۰۲۱ روز پنجشنبه در وبسایت ثبت فدرال منتشر شد و قرار است فهرست رسمی آن را وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز جمعه منتشر کند.

تمام هدایای پوتین و غنی به آرشیف ملی منتقل شده است. براساس قانون، هر هدیه‌ به یک مقام امریکایی که ارزش بیش از ۴۱۵ دالر را داشته باشد، باید به آرشیف ملی تحویل داده شود. اما گیرندهٔ هدیه می‌تواند با پرداختن ارزش تخمینی آن، هدیه را نگه دارد.

تنها هدیه‌ای که بایدن تصمیم گرفت آن را نگهدارد، عکس الیزابت دوم، ملکهٔ فقید بریتانیا بود که در قاب نقره‌ای سال گذشته طی نشست گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان یا جی-۷ در جنوب‌شرق بریتانیا به او هدیه داده شده بود و ارزش آن ۲۲۰۰ دالر تخمین شده است.

هیچ هدیه دیگری از سوی پوتین یا دیگر مقامات روسی به بایدن یا مقامات امریکایی در این فهرست وجود ندارد.

منبع

Be the first to comment on "بایدن گرانبهاترین هدایا را در سال ۲۰۲۱ از غنی و پوتین دریافت کرده است"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*