جان باختن هشت نفر در اثر غرق‌شدن یک قایق در ننگرهار؛ طالبان: ۱۶ نفر دیگر نجات یافتند

3
1

مقام‌های محلی طالبان برای ولایت ننگرهار می‌گویند که در اثر غرق شدن یک قایق کوچک در بخش‌های این ولایت، کم از کم هشت نفر جان باخته و شمار دیگر مجروح شده‌اند.

این حادثه حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح روز شنبه اول جون (۱۲ جوزا) در بخش‌های ولسوالی مهمند درۀ این ولایت به وقوع پیوست.

صدیق‌الله قریشی بدلون، رییس اطلاعات و فرهنگ این ولایت، با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که تا اکنون ۱۶ نفر از سرنشینان این قایق کوچک، از دریا نجات داده شده و از این میان ۱۱ تن آنان برای درمان به شفاخانه منتقل شده‌اند.

بدلون افزود که وضعیت صحی سه نفر از مجروحین وخیم است و آنان برای درمان به شفاخانۀ ولایتی جلال‌آباد انتقال داده شده‌اند.

بر اساس معلومات مقام‌های طالبان برای ولایت ننگرهار، در میان جان باختگان این حادثه زنان و کودکان نیز شامل اند و تا اکنون اجساد بسیاری از قربانیان از دریا بیرون کشیده نشده است.

پیش از این، مقامات محلی طالبان در ولایت ننگرهار گفتند که در این حادثه کم از کم ۱۵ نفر جان باخته‌اند.

رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ننگرهار تاکید کرده که با گذشت چندین ساعت از این حادثه، آنان با همکاری مردم توانسته اند تنها اجساد هشت نفر را از دریا بیرون بکشند. او افزود که عملیات نجات آنان برای دریافت دو تن از سرنشینان این قایق جریان دارد.

بر بنیاد معلومات این ریاست، در این “کشتی کوچک جنراتوری” بیش ۲۵ نفر حضور داشته اند. پیش از این، تلویزیون ملی افغانستان که تحت کنترول طالبان به نقل از مقام‌های محلی این ولایت گزارش داده بود که در اثر این حادثه، ۲۰ نفر جان باخته که در میان آنان، کودکان و زنان نیز شامل استند.

باشندگان ولسوالی مهمند درۀ ولایت ننگرهار سال‌ها است که به دلیل نبود پل بر روی دریای کنر، برای رفت و آمد از کشتی‌های کوچک جنراتوری” که این قایق‌ها دست ساز باشندگان محل اند، استفاده‌ می‌کنند.

اما مقام‌های محلی طالبان گفته اند با آنکه از دو دهه پیش به این‌سو یک پل موتر رو برای باشندگان ولسوالی لعل‌پور و مهمندره به روی رودخانۀ کنر احداث شده است، باشندگان این ولسوالی‌ها کمتر از آن استفاده کرده و بیشتر از طریق قایق‌های کوچک و حتا توسط تایر موتر از این دریا رفت و آمد می‌کنند.

دریای کنر در ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار با دریای کابل یک‌جا شده و با گذشتن از ولسوالی‌های

منبع

Be the first to comment on "جان باختن هشت نفر در اثر غرق‌شدن یک قایق در ننگرهار؛ طالبان: ۱۶ نفر دیگر نجات یافتند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*