حزب عمران خان پارلمان ایالتی خیبرپشتونخوا را منحل کرد

عمران خان پارلمان ایالتی خیبرپشتونخوا را منحل کرد
عمران خان پارلمان ایالتی خیبرپشتونخوا را منحل کرد

حزب عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان، روز چهارشنبه پارلمان ایالتی خیبرپشتونخوا در شمال غرب این کشور را منحل کرد. قبلاَ این حزب پارلمان ایالتی پنجاب را لغو کرده بود.

حزب مسلم لیگ، رقیب حزب تحریک انصاف عمران خان، از این اقدام انتقاد کرد و گفت که این به معنای عمیق کردن بحران سیاسی و حرکتی برای برگزاری جبری انتخابات زودهنگام پارلمانی است.

خان به عنوان رهبر اپوزیسیون برای برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش می‌کند و بدون ارائه سندی ادعا می‌کند که رأی عدم اعتماد برای برکناری او در ماه اپریل، غیرقانونی بوده است. او همچنین جانشین خود نخست وزیر شهباز شریف، ارتش پاکستان و ایالات متحده را به توطئه در برکناری خود متهم می‌کند.

عمران خان گفته که در میان مردم محبوبیت دارد. او پس از برکناری‌اش تظاهرات‌هایی را در سراسر کشور برگزار کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام گردید. ولی شهباز شریف و حزب مسلم لیگ همواره این خواست را رد کرده و گفته اند که انتخابات براساس زمان‌بندی از قبل تعیین شده در اواخر ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

آرشیف: عمران خان در ماه اپریل پس از رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد
آرشیف: عمران خان در ماه اپریل پس از رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد

چند روز پس از آن که پرویز الاهی، متحد دیگر خان، پارلمان ایالتی را در پنجاب، پرجمعیت‌ترین ایالت در شرق این کشور منحل کرد، غلام علی والی ایالت خیبرپشتونخوا در شمال غرب پاکستان روز چهارشنبه انحلال پارلمان محلی را اعلام نمود.

حزب تحریک انصاف عمران خان قدرت را در هر دو ایالت در اختیار داشتند. انحلال این دو پارلمان منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در دو ایالت پنجاب و خیبر پختونخواه خواهد شد. احتمالاً نمایندگان این حزب در هردو ایالت بار دیگر انتخاب خواهد شد، ولی در سطح ملی تأثیری نخواهد داشت.

منبع

Be the first to comment on "حزب عمران خان پارلمان ایالتی خیبرپشتونخوا را منحل کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*