حملهٔ هوایی امریکا یک رهبر داعش را کشت 

قوماندانی مرکزی ایالات متحده امروز نهم جولای (۱۸ سرطان) گفت که در جریان حملهٔ یک طیارهٔ بی‌سرنشین امریکایی، یک رهبر داعش در سوریه کشته شد.

این حملهٔ نیروهای امریکایی در منطقه به روز جمعه صورت گرفت که بر اساس بیانیهٔ این قوماندانی، در آن اسامه المهاجر، رهبر داعش در شرق سوریه، از بین رفت.

جنرال مایکل کوریلا، فرماندهٔ قوماندانی مرکزی ایالات متحده گفت: “ما واضح کرده ایم که به شکست دادن گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش)، در سراسر منطقه متعهد ایم.”

او افزود که گروه داعش به مثابهٔ یک تهدید برای منطقه و فراتر از آن، باقی مانده است.

بر اساس بیانیهٔ قوماندانی مرکزی ایالات متحده در جریان این حمله به هیچ غیرنظامی آسیب نرسیده است. با آنهم، نیروهای ایتلاف گزارش‌ها در مورد زخمی شدن غیرنظامیان را ارزیابی می‌کنند.

این مرکز نظامی امریکایی افزود که حمله توسط طیارهٔ درون ام کیو-۹اس صورت گرفت که هفتهٔ گذشته برای حدود دو ساعت از سوی طیاره‌های روسی اذیت می‌شد.

طیاره‌های بی‌سرنشین امریکایی در عملیات‌ مبارزه علیه داعش در سوریه به کار برده می‌شوند، اما مقامات امریکایی گفتند که یکی از این طیاره‌ها به روز پنج‌شنبه گذشته در مدت ۲۴ ساعت دو بار توسط یک طیارهٔ نظامی روسیه، اذیت شد.

دگر جنرال، الکساس گرینکویچ گفت که طیاره‌های روسی در مقابل درون‌های امریکایی فشنگ پرتاب کردند و به گونهٔ خطرناک در نزدیکی آنان پرواز کردند.

او افزود که این عمل پیلوت‌های روسی مصوونیت تمامی طیاره‌های دخیل در این تقابل را به خطر انداخته بود.

روسیه از متحدین کلیدی بشار الاسد، رییس جمهور سوریه است. اسد با حمایت روسیه و ایران ساحات زیادی را که در جریان اوایل جنگ در سال ۲۰۱۱ از دست داده بود، دوباره تصرف کرده است.

ایالات متحده در حدود ۱۰۰۰ تن از نیروهای خویش را منحیث بخشی از تلاش بین المللی برای مبارزه با داعش، به سوریه اعزام کرده است.

داعش در سال ۲۰۱۹ در سوریه شکست خورد، اما تندروان آن هنوزهم در صحراهای این کشور مخفیگاه دارند و به گونهٔ مرتب دست به راه اندازی حملات می‌زنند.

منبع

Be the first to comment on "حملهٔ هوایی امریکا یک رهبر داعش را کشت "

Leave a comment

Your email address will not be published.


*