داعش مسوولیت حملۀ مرگبار بامیان را بر عهده گرفت

گروه دولت اسلامی (داعش) روز یکشنبه ۱۹ می (۳۰ ثور) مسوولیت حملۀ مرگبار روز جمعه را در ولایت بامیان را به عهده گرفت که در آن شش نفر به شمول سه گردشگر اسپانیایی و سه افغان کشته شدند.

این گروه تندرو در اعلامیه‌ای که در رسانه اجتماعی تلگرام منتشر کرده، در مورد حمله مرگبار ولایت بامیان گفته است: ”جنگجویان بر گردشگران عیسوی و همراهان شیعه آنان با تفنگ ماشیندار شلیک کردند.”

این گردشگران خارجی هنگام خریداری در مرکز ولایت بامیان آماج حمله قرار گرفتند.

گروه داعش در این اعلامیه همچنین گفته‌ که تندروان این گروه “بالای بس گردشگرانی که حامل شهروندان کشور‌های ایتلافی [ایتلاف به رهبری ایالات متحده ] بودند، حمله کردند.”

داعش در این اعلامیه همچنین گفته است:‌ ”این حمله مطابق دستورات رهبران دولت اسلامی [داعش ] به منظور هدف قرار دادن شهروندان کشورهای ایتلاف در هر جایی که ممکن باشد، انجام می شود.”

پس از تسلط مجدد طالبان در اگست ۲۰۲۱، اعتقاد بر این است که حمله روز جمعه نخستین حمله بر گردشگران خارجی در افغانستان می‌باشد.

وزارت داخله حکومت طالبان روز جمعه تایید کرد که در اثر تیراندازی افراد مسلح در مرکز ولایت بامیان دست‌کم سه گردشگر خارجی و یک ترجمان آنان کشته شده‌اند.

وزارت خارجهٔ اسپانیا نیز تایید کرد که سه نفر از کشته‌شدگان گردشگران اسپانیایی استند و دست‌کم یک شهروند اسپانیایی دیگر زخمی شده است.

شاخه‌ای خراسان داعش در چندین سال پیهم ظاهراً رقیب طالبان برای کسب قدرت تلقی شده است. اما این گروه از چندین سال به اینسو، مسوولیت مرگبار

وزارت خارجهٔ اسپانیا نیز تایید کرد که سه نفر از کشته‌شدگان گردشگران اسپانیایی استند و دست‌کم یک شهروند اسپانیایی دیگر زخمی شده است.

شاخه‌ای خراسان داعش در چندین سال پیهم ظاهراً رقیب طالبان برای کسب قدرت تلقی شده است. اما این گروه از چندین سال به اینسو، مسوولیت مرگبارترین حملات را بر مسلمانان شیعه، به ویژه اقلیت قومی هزاره‌، در افغانستان به عهده گرفته است.

منبع

Be the first to comment on "داعش مسوولیت حملۀ مرگبار بامیان را بر عهده گرفت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*