روزنامه‌نگاران کانادایی جایزه آزادی بیان را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی اهدا می‌کنند

روزنامه‌نگاران زندانی نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، و الهه محمدی‌ خبرنگار روزنامه هم‌میهن‌ که خبر کشته شذن مهسا امینی را رسانه‌ای کردند. آرشیو
روزنامه‌نگاران زندانی نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، و الهه محمدی‌ خبرنگار روزنامه هم‌میهن‌ که خبر کشته شذن مهسا امینی را رسانه‌ای کردند. آرشیو

بیش از صد روز است که نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار ایرانی به دلیل انتشار گزارش ‌جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، به اتهام «جاسوسی و آموزش در خارج از کشور به نیت اغتشاش» در زندان هستند.

به گزارش نشریه کانادیی تورنتو استار، ‌کمتر از یک ماه دیگر در تاریخ ۱۵ فوریه، حامدی و محمدی «جایزه بین‌المللی آزادی مطبوعات» را از «روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان» دریافت می‌کنند. روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان دارای سابقه‌ای ۴۰ ساله در دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران و مطبوعات آزاد در داخل و خارج از کانادا است.

به گزارش تورنتو استار این جایزه به صورت غیابی و به پاس شجاعت این دو روزنامه نگار و یادآوری اینکه آزادی و قدرت مطبوعات شکننده است، اهدا می‌شود.

تورنتو استار می‌نویسد: «اگر این زنان به اتهامات ساختگی محکوم شوند – که شامل اتهامات جاسوسی برای سیا، سعودی‌ها، ام‌آی‌۶ بریتانیا، و سازمان موساد اسرائیل است – ممکن است به اعدام محکوم شوند.»

جمهوری اسلامی پیشتر شماری از معترضان اعتراضات را اعدام کرده است و تخمین زده می شود که بیش از ۱۹ هزار معترض که بازداشت شدند، اکنون در زندان‌های ایران هستند.

منبع

Be the first to comment on "روزنامه‌نگاران کانادایی جایزه آزادی بیان را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی اهدا می‌کنند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*