سرمای شدید در هرات جان ۴۷ فرد معتاد به مواد مخدر را گرفت

مسئولان محلی طالبان در ولایت هرات می‌گویند که ۴۷ نفر معتاد به مواد مخدر در اثر سرمای شدید زمستان جان باخته اند. افغانستان در این روزها شاهد موج سرمای شدید زمستانی است.
مسئولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که ۴۷ نفر معتاد به مواد مخدر در اثر سرمای شدید زمستان جان باخته اند. افغانستان در این روزها شاهد موج سرمای شدید زمستانی است.

مسئولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که ۴۷ نفر معتاد به مواد مخدر در اثر سرمای شدید زمستان جان باخته اند. افغانستان در این روزها شاهد موج سرمای شدید زمستانی است.

حیات الله روحانی، رئیس مبارزه با مواد مخدر ادر ولایت هرات به دویچه وله گفت ۴۷ تن از معتادان به مواد مخدر در اثر سرمای هوا در این ولایت جان باخته اند.

افغانستان در این روزها موجی از سرمای شدید زمستانی را تجربه می‌کند و پیش‌بینی شده است که دمای هوا در برخی ولایت‌ها تا منفی ۳۰ درجه سقوط خواهد کرد.

تحمل این سرمای شدید برای بسیاری افغان‌هایی که امکانات گرمایشی ندارند طاقت‌فرساست، اما برای معتادان مواد مخدر که در فضای باز به سر می‌برند، مرگ‌آور است. 

رئیس اداره مبارزه با حوادث در هرات گفت که بیش از ۴۰۰۰ معتاد به مواد مخدر به شمول زنان و کودکان را به مکان‌های گرم انتقال داده اند تا از سرمای زمستان نجات یابند.

روحانی گفت: «معتادینی که در هرات زندگی می‌کنند نه تنها اهل هرات، بلکه از ولایات مختلف افغانستان اند و عموماً در خرابه‌ها، مغاره‌ها و گورستان‌ها زندگی می‌کنند.»

نه تنها در هرات، بلکه در بسیاری ولایت‌ها معتادین در فضای باز در خرابه‌ها و زیر پل‌ها زندگی می‌کنند. البته آمار مجموعی از تلفات معتادان به مواد مخدر در افغانستان وجود ندارد و احتمال دارد تلفات واقعی به مراتب بیشتر از این باشد.

ولایت هرات در غرب افغانستان با ایران هم‌مرز است و ادعاهایی وجود دارد که شماری از معتادان در این ولایت در عالم مهاجرت در ایران به مواد مخدر گرفتار شده و سپس برگشت کرده یا اخراج شده اند.

به گفته مسئولان مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر ۲۲ مرکز خصوصی و دولتی برای تداوی معتادین در شهر هرات و ولسوالی‌های این ولایت فعال است و صدها معتاد تحت تداوی قرار دارند، اما این دوره‌ها بسیار کوتاه مدت است و گزارش‌هایی وجود دارد که بسیاری افراد مرخص شده از این مراکز دوباره به مواد مخدر روی می‌آورند.

تخمین مسئولان محلی نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ هزار نفر معتاد مواد مخدر در ولایت هرات زندگی می‌کنند که شماری از آنان سرپناه ندارند و در مکان‌های عمومی و باز به سر می‌برند.

در یک هفته اخیر به خاطر برف‌باری و سردی هوا، ۱۶ نفر دیگر در ولایات مختلف افغانستان جان باخته اند و هزاران راس مواشی نیز تلف شده است. 

منبع

Be the first to comment on "سرمای شدید در هرات جان ۴۷ فرد معتاد به مواد مخدر را گرفت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*