سفیر امریکا در دیدار با وزیرخارجه پاکستان بر انتقال امن مهاجران افغان به امریکا تاکید کرد

وزارت خارجه پاکستان روز سه‌شنبه گفت که سفیر امریکا در پاکستان در دیدار با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در مورد پناهجویان افغان صحبت کرد.

در این دیدار، دونالد بلوم بر انتقال امن پناهجویان افغان واجد شرایط اسکان‌ در امریکا تاکید کرده است.

به نظر می‌آید که این اظهارات در پیوند به نگرانی‌های قبلی امریکا در مورد اخراج پناهجویان افغان همکار حکومت امریکا از پاکستان صورت گرفته است. رویترز گزارش داده بود که پاکستان اخیراً دست‌کم ۱۳۰ شهروند افغان را که منتظر دریافت ویزای مهاجرت به امریکا بودند، اخراج کرده است.

پیشتر نیز سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته بود که پاکستان امسال دست‌کم ۵۳۰ پناهجوی افغان را که منتظر انتقال به امریکا بودند، به افغانستان اخراج کرده است.

امریکا فهرستی از افغان‌هایی را که واجد شرایط اسکان مجدد به امریکا هستند در اختیار پاکستان قرار داده است.

بر اساس بیانیه‌ خبری وزارت خارجه پاکستان، در این دیدار در مورد روابط دوجانبه و سفر اخیر جنرال عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان به امریکا نیز بحث شده است.

جنرال عاصم ماه گذشته در نخستین سفر رسمی به ایالات متحده از زمان تصدی این سمت، با مقامات کلیدی دولتی و نظامی از جمله وزیرخارجه امریکا، معاون مشاور امنیت ملی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا دیدار کرد‌.

در این دیدارها بر محور مسایل مختلف از جمله «منافع دو جانبه، مسائل امنیتی جهانی، منطقه‌ای و مناقشات جاری» بحث شد‌.

رسانه‌های پاکستانی در آن‌زمان گزارش دادند که هر دو طرف بر «تعامل برای بررسی راه‌های بالقوه همکاری دوجانبه در جهت دستیابی به منافع مشترک» باهم توافق کرده‌اند.

منبع

Be the first to comment on "سفیر امریکا در دیدار با وزیرخارجه پاکستان بر انتقال امن مهاجران افغان به امریکا تاکید کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*