صدراعظم آلمان: مجرمان جدی حتی اگر از افغانستان یا سوریه باشند باید اخراج شوند

0
0

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، امروز گفته است که «مجرمان جدی» حتی اگر از افغانستان یا سوریه آمده باشند، باید از این کشور اخراج شوند. آقای شولتس این اظهارات را پس از آن ابراز کرده است که قتل یک افسر پلیس از سوی یک پناهنده افغان در شهر مانهایم واکنش‌های گسترده را در این کشور بدنبال داشته است.

آقای شولتس همچنین گفته است که بزرگداشت از «اقدامات تروریستی» بر خلاف تمام ارزش‌های آلمان است و در آینده ممکن است پناهندگان دخیل با مجازات اخراج مواجه شوند.

او در سخنرانی خود در مجلس آلمان گفت: «اجازه دهید واضح بگویم: وقتی کسی که به اینجا در کشور ما پناهنده شده است و مرتکب شدیدترین جرایم می‌شود، من را خشمگین می‌کند. چنین مجرمانی باید اخراج شوند – حتی اگر از سوریه یا افغانستان آمده باشند.»

آلمان از زمان بازگشت طالبان به قدرت در سال ۲۰۲۱، اخراج پناهجویان افغان را متوقف کرده است و همچنین پناهجویان سوری نیز از آلمان اخراج نمی‌شوند، زیرا سوریه به دلیل جنگ داخلی طولانی امن تلقی نمی‌شود.

پس از آن که یک مرد ۲۵ ساله افغان هفته گذشته با چاقو به تجمع یک گروه راست‌گرای مخالف اسلام رادیکال در شهر مانهایم در غرب آلمان حمله کرد و ۶ نفر را زخمی کرد، بحث در مورد از سرگیری اخراج‌ «پناهندگان مجرم» به ویژه به افغانستان دوباره شعله‌ور شده است.

موضوع مرتبط:

جرمنی دو مرد اهل افغانستان را به ظن طراحی حمله به پارلمان سوئد به تلافی قرآن‌سوزی در این کشور بازداشت کرده است.

دفتر دادستانی آلمان روز سه‌شنبه گفت «ابراهیم م گ» و «رامین ن» در شهر گرا در شرق آلمان بازداشت شدند.

سوئد سال گذشته براساس قوانینی که آزادی بیان را تا حدود زیادی تامین می‌کند، در چند مورد اجازه سوزاندن قرآن را داد. این اقدام باعث خشم مسلمانان و درگیری‌های خشونت‌بار شد به طوری که در یک مورد گروهی در عراق به سفارت سوئد حمله و در آن خرابکاری کردند.

به گفته دادستانی آلمان این دو شهروند افغانستان به برنامه‌ریزی برای کشتن ماموران پلیس و سایرین با کمک سلاح در ناحیه پارلمان در استکهلم مظنون هستند.

منبع

Be the first to comment on "صدراعظم آلمان: مجرمان جدی حتی اگر از افغانستان یا سوریه باشند باید اخراج شوند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*