القاعده هنوز هم از خون شهدا افغان تغذیه میکند

135
56
نسخه صوتی این مطلب را اینجا بشنوید

خشونت و تشدد مشخصه ذاتی ساکنان خطه سرزمین افغانستان نیست. آنچه مشخصات هویت مردمان این سرزمین است عشق به وطن، استقلالیت، غرور ملی و حس یکتا پرستی درچوکات دین مبین اسلام است.  این احساسات افغان ها در طول تاریخ توسط برخی سازمان‌های طفیلی و خودمحور، هم از نظر ساختاری و هم از نظر تاریخی مورد  سوء استفاده قرار ‌گرفته شده است. یکی از این گروها القاعده است.

القاعده به عنوان یک گروه  کوچک عمدتا عرب در حمایت لوجستیکی به جهاد علیه قشون سرخ شوروی سابق شروع به کارزار سیاسی و جهادی نمود. اما رهبران  خود خواه این گروه در نهایت خود را به عنوان قهرمانان اصلی جهاد أفغانستان معرفی میکردند و آن هم دربدل قیمت ثبات و صلح در کشور عزیز ما و پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان. اکثریت افغانهای که فعالیت های گروه القاعده را دقیق مطاله نموده اند این گروه را چیزی جز یک طفیلی سیاسی که برای میزبان سخاوتمندش بدبختی به همراه داشت نمیدانند.

القاعده در دهه ۱۹۸۰ میلادی در اوج جهاد افغان ها علیه شوروی ظهور کرد. در آن زمان که مردمان این سرزمین در مبارزات جهاد و بعد در جدوجهد بازسازی کشور ویرانه متمرکز بودند، القاعد در سدد ساختن یک براند جهادی فرامرزی برای خود بود و ادعای اعتبار جهاد مردم افغانستان  را برای خود میکرد.  جهادیکه افغانها در بدل مال و جان خود برای  بلند بردن کلمه خدا(ج)و دوباره بدست آوردن استقلال کشور به راه انداخته شده بود توسط القاعده برای جمع آوری پول استفاده میشد.

القاعده از آرمان افغانستان جهت جمع آوری پول برای میزبانی مهمانی های مجلل، هواپیماهای چارتر برای سفرهای شخصی خود و تبلیغات رسانه یی برای برخی از رهبران القاعده استفاده میکرد. در حالیکه مبارزین افغان در سنگرهای جهاد در خون می تپیدند، القاعده با استفاده از تکنیک های پیشرفته رسانه یی برای رهبران خود تبلیغات میکردند. القاعده از خون این شهدا افغان برای ترسیم تصویری قهرمانانه از القاعده استفاده کرد.

آشکار است که نامیدن این ریاکاری های مشهود القاعده، سازمان را که به دنبال شهرت و خودفروشی است، تغییر نخواهد داد. با این وجود، اگر از ریاکاری های آنها پرده برداشته شود و با افغان ها در میان گذاشته شود، به مردم ما کمک خواهد کرد تا انگیزه واقعی این گروه را درک کنند و امیدواریم به هر مسلمان که  هنوز هم فکر میکند هدف القاعده صرفاً اسلامی است این نوشتار ما باعث اندکی درنگ شود تا به هوش آیند که کارهای القاعده میتواند هرچه باشد ولی نه تحت عنوان مبارزه اسلامی. آنها از مشقات و سختی های برادران مسلمان خود برای تبلیغ  و جمع آوری پول خود استفاده میکنند.

امواج پرس

7 Comments on "القاعده هنوز هم از خون شهدا افغان تغذیه میکند"

  1. Mohammeddine Sadat | جون 3, 2024 at 12:26 ق.ظ | جواب

    واقعت است حرف های شما من میتوانم یک فلم واقعی القاعده برای اگاه تمام مردم افغانستان انهارا اشکار سازم دیگه القاعده بعد این فلم انتن نمیته..

  2. سلام من پنجاه میلیون تومان برنده شدم در سود پارسیان اما هنوز هیچ خبری از پول من که میخواستم در داخل بایننسم فرستاده بشه نیست ممنون میشم رسیدهگی کنین.

  3. درست هرچیز را میدانم اما من فلمهایی واقعی را میتوانم با اجازه شما درست کنم که مردم بیشتر اگاه شوند .

  4. شراف الدین سرخابی | جون 4, 2024 at 9:51 ق.ظ | جواب

    افغانستان ولایت فاریاب ولسوالی پشتونگوت

  5. محمد داود عمري | جون 4, 2024 at 11:32 ق.ظ | جواب

    كجااست تهفايي ما

  6. السّلام عليکم ورحمت الله وبرکاتو اسم عطاوالله عزیزی فرزند عبدالشکور باشنده شهر شبرغان ولایت جوزجان زنده گی میکنم افغانستان

Leave a comment

Your email address will not be published.


*