فراهم شدن زمینه آموزش رایگان برای ۲۰۰ دانش‌آموز نیازمند در ولسوالی نرخ

شماری از افغان‌های که در خارج از کشور بسر می‌برند برای دوصد دانش‌آموز نیازمند در ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک زمینه آموزش رایگان را فراهم کرده‌اند.

مسوولان این مرکز‌های آموزشی در میدان وردک می‌گویند که در تلاش گسترش این روند به سایر روستا‌های این ولایت استند.

امیر صمیم، مسوول آموزشگاه، گفت: «بعضی از هم‌وطنان ما که در خارج استند، یک زمینه آموزش را برای دانش‌آموزانی که از لحاظ اقتصادی خیلی ضعیف استند، فراهم کرده‌اند.»

محمد جاوید، آموزگار، گفت: «در این آموزشگاه زیادتر دانشجویانی استند که توان خریداری یک قلم و کتابچه را نیز ندارند، پس برای آنان این کورس خیلی مهم است.»

شماری از دانش‌آموزان با ابراز خرسندی، خواهان فراهم شدن زمینه آموزش رایگان برای دختران نیز استند.

احمد ضیاء، دانش‌آموز، گفت: «شماری از برادران ما که به ما پول می‌فرستند، برای ما زمینه آموزش را فراهم کرده‌اند.»

شاهدالله، دانش‌آموز دیگر، گفت: «در سال‌های گذشته، رخصتی‌های زمستانی ما خیلی خراب بود، چون چالش اقتصادی داشتیم و دست‌رسی به آموزش نداشتیم.»

در همین حال، مسوولان ریاست معارف میدان وردک، فراهم شدن زمینه آموزش رایگان برای دانش‌آموزان نیازمند را یک گام نیک می‌دانند و از پشتیبانی‌شان اطمینان می‌دهند.

گل ولی متقی، رییس معارف میدان وردک، گفت: «آموزشگاه‌هایی زمستانی که به گونه رایگان افراد نیازمند را آموزش می‌دهند و با آنان همکاری می‌کنند، کاری خیلی خوبی است، ما از آن ستایش می‌کنیم. ما خود ما با آنان همکار استیم، بلکه برای همکاری بیش‌تر در مورد قرطاسیه با کارمندان مؤسسه یونیسف نیز صحبت کرده بودیم.»

قابل یادآوری است که به دلیل چالش‌های اقتصادی در کشور، بسیاری از خانواده نمی‌توانند در رخصتی‌های زمستانی، کودکان شان را به مرکز‌های آموزشی بفرستند.

منبع

Be the first to comment on "فراهم شدن زمینه آموزش رایگان برای ۲۰۰ دانش‌آموز نیازمند در ولسوالی نرخ"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*