قطع سراسری برق در پاکستان

قطع سراسری برق در پاکستان
قطع سراسری برق در پاکستان

پاکستان صبح دوشنبه شاهد قطع سراسری برق بود و اکثریت جمعیت ۲۲۰ میلیونی این کشور از انرژی برق محروم شدند. وزارت انرژی گفته است که رفع مشکل قطع برق امکان دارد تا ۱۲ ساعت طول بکشد.

اوایل صبح روز دوشنبه برق در سراسر پاکستان قطع شد. بر اساس معلومات وزارت انرژی پاکستان، احتمال دارد رفع مشکل قطع برق در تمامی بخش‌های این کشور تا ۱۲ ساعت طول بکشد. به گفته این وزارت، دلیل قطع برق اختلال یا نوسان شدید در ولتاژ برق بوده است.

این وزارت گفته است که در حال حاضر تولید برق در شب متوقف است، چرا که در ماه‌های سرد سال مصرف برق شبانه کاهش می‌یابد. به گفته وزارت انرژی هنگامی که در ساعات اولیه صبح تولید انرژی دوباره از سر گرفته شد، نوساناتی در ولتاژ برق ایجاد شد که بالاخره شبکه‌های برق را با مشکل مواجه کرد.

مقامات از مردم خواسته اند که وحشت زده و نگران نباشند. قطع برق در پاکستان به تکرار رخ می‌دهد، اما چنین نبوده که در تمام شهرهای بزرگ این کشور همزمان اتفاق بیافتد. خطر قطع برق به دلیل بحران اقتصادی و پیامدهای سیلاب‌های تابستان سال گذشته در این کشور واقع در جنوب آسیا افزایش یافته است.

پس از آغاز کار تعمیر، برق در بخش‌های از اسلام آباد پایتخت این کشور و شهر شمال غربی پیشاور دوباره وصل شد. در حال حاضر برق در شهر بندری کراچی با ۱۵ میلیون جمعیت‌اش و لاهور دومین شهر بزرگ این کشور با بیش از ده میلیون نفوس قطع است.

این دومین قطع گسترده برق در پاکستان در طی دو سال است. شبکه‌‌های برق پاکستان آسیب پذیر اند که اگر مشکلی در یکی از بخش‌های این کشور رخ دهد، تامین برق در تمام این کشور را متاثر می‌کند. در ماه جنوری سال ۲۰۲۱ یک خطا در شبکه برق در جنوب این کشور، سراسر این کشور را در تاریکی فرو برد.

منبع

Be the first to comment on "قطع سراسری برق در پاکستان"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*