لانگ وار ژورنال: القاعده از حامیان خود خواست برای فراگیری آموزش نظامی به افغانستان بروند

1
0

لانگ وار ژورنال: القاعده از حامیان خود خواست برای فراگیری آموزش نظامی به افغانستان بروند

وبسایت خبری لانگ وار ژورنال، با استناد به مقاله‌ای به قلم سیف‌العدل، فردی که گفته می‌شود رهبر کنونی القاعده است، نوشت که این گروه از حامیان خود در سراسر جهان خواسته برای کسب تجربه و آموزش‌های نظامی به افغانستان مهاجرت کنند.

برپایه این گزارش، سیف‌العدل با استفاده از اسم مستعار سالم الشریف، این مقاله را تحت عنوان «غزه؛ جنگ وجودی، نه جنگ مرزها» نوشته است.

در مقاله منتسب به رهبر کنونی القاعده آمده: «افراد وفادار امت که مایل به تغییر اند، از وضعیت آنجا بیاموزند و از تجربیات [طالبان] بهره‌مند شوند.»

رهبر القاعده در این نوشته که «صریح‌ترین و علنی‌ترین» فراخوان این گروه به حامیان خارجی‌اش پس از تسلط طالبان در افغانستان خوانده شده، از طرفدارانش خواسته که قبل از حمله به اهداف مربوط به اسرائيل و غرب، به افغانستان بروند و آنجا مهارت‌، تجربه و دانش نظامی کسب کنند.

سیف‌العدل همچنین از جوامع مسلمان خواسته در تمام سرزمین‌های اسلامی، به منافع مربوط به «صهیونیست‌های یهودی و غربی» حمله کنند و تاکید کرده این حملات باید «دردناک» باشد، «چرا که در انجام کاری برای ما نیاز بود، دیر شده است.»

در گزارش لانگ وار ژورنال آمده که رهبر کنونی القاعده در ایران مستقر است.

حضور القاعده در افغانستان

ایمن الظواهری، رهبر القاعده در هشتم اسد ۱۴۰۱ در اثر حمله هوایی امریکا در کابل کشته شد. طالبان حضور ظواهری و مرگ او در افغانستان را رد کرده است. القاعده نیز به رغم انتخاب رهبر جدید، در مورد نحوه کشته شدن ایمن الظواهری سکوت کرده است.

طالبان هرچند حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان و رابطه این گروه با آنها رد کرده اما در ماه دلو پارسال، شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی خبر داد که طالبان روابط خود با این گروه را حفظ کرده و القاعده هشت کمپ آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کرده است.

چهار کمپ القاعده در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد شده و این سازمان یک انبار تسلیحاتی در پنجشیر ایجاد کرده است.

در گزارش شورای امنیت گفته شده که روابط طالبان و این گروه همچنان نزدیک است و این گروه توانسته خود را در یک حالت «نگه‌دارنده» در افغانستان تحت کنترول طالبان حفظ کند.

طبق گزارش، مقام‌های ارشد القاعده در افغانستان حضور دارند و این گروه همچنان تهدیدی برای این کشور و فراتر از آن است.

شورای امنیت سازمان ملل نوشت که طالبان در تلاش کمتر دیده شدن روابط خود با القاعده است.

برپایه گزارش، این گروه همچنین تاسیساتی را در ولایت‌های هلمند، هرات، فراه و کابل در اختیار دارد.

منبع

Be the first to comment on "لانگ وار ژورنال: القاعده از حامیان خود خواست برای فراگیری آموزش نظامی به افغانستان بروند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*