محکمه‌ای در امریکا حکم فرزندی گرفتن یک کودک افغان توسط یک افسر امریکایی را باطل کرد

در یک رویداد بسیار نادر، یک قاضی در ایالت ویرجینیای ایالات متحده حکم به فرزندی گرفتن یک کودک یتیم افغان توسط یک افسر نیروی بحری امریکا و همسرش را باطل کرد، اما آینده او هنوز هم نامشخص است.

این کودک که تابستان امسال چهار ساله می‌شود، در ماه سپتمبر ۲۰۱۹ در یک حمله نظامی امریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن والدین و پنج خواهر و برادرش شد، زخمی شده بود و پس از چندین ماه تداوی در یک شفاخانهٔ نظامی امریکایی، با پسر کاکایش که تازه عروسی کرده بود، زندگی می‌کرد.

بر اساس اسناد محکمه، جاشوا مست، افسر نیروی بحری امریکا و همسرش استفینی بدون اطلاع این زوج افغان، این کودک را در یک محکمه در ایالت ویرجینیای امریکا در حالیکه کودک در افغانستان به سر می‌برد، به گونهٔ رسمی به فرزندی گرفتند.

این خانوادۀ افغان پس از مسلط شدن دولت جدید در افغانستان در جریان تخلیه نظامی شهروندان افغان توسط نیروهای امریکایی به کمک جاشوا مست به ایالات متحده انتقال داده شدند.

این زوج افغان ادعا می‌کنند که پنج روز پس از ورود به خاک ایالات متحده، جاشوا و همسرش این کودک را از آنها ربودند، اما جاشوا می‌گوید که او و همسرش والدین قانونی وی هستند و برای نجات نوزاد مطابق با اعتقادات مسیحی‌شان عمل کرده اند.

منبع

Be the first to comment on "محکمه‌ای در امریکا حکم فرزندی گرفتن یک کودک افغان توسط یک افسر امریکایی را باطل کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*