افغانستان تاریخ سه مسابقه ۲۰ اوره در مقابل پاکستان را اعلام کرد

مسابقه ۲۰ اوره
مسابقه ۲۰ اوره

بورد کرکت افغانستان روز سه شنبه هفتم مارچ (۱۶ حوت) اعلام کرد که در اواخر ماه روان میلادی سه مسابقه ۲۰ اوره را در ستدیوم شارجه امارات متحده عرب در مقابل تیم ملی پاکستان میزبانی خواهد داد.

این نخستین سلسله‌ٔ مسابقات بین تیم‌های ملی دو کشور همسایه، افغانستان و پاکستان، خواهد بود. بورد کرکت افغانستان می‌گوید که فصل جاری بازی های کرکت ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به میزبانی افغانستان را در مقابل پاکستان آغاز خواد کرد.

بورد کرکت افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قرار است این بازی‌ها به تاریخ ۲۵، ۲۷ و ۲۹ ماه مارچ سال روان میلادی برگزار شود.

میرویس اشرف، رییس بورد کرکت افغانستان، از تصمیم پاکستان مبنی بر انجام چند بازی ۲۰ اوره در برابر افغانستان قدرانی کرد.

آقای اشرف در اعلامیه‌ای گفته است: ” از چندی به اینسو به گونه دوامدار با بورد کرکت پاکستان در گفتگو بودیم. بورد کرکت پاکستان علاقه مندی زیادی برای بازی در برابر افغانستان نشان داد که ما از آن استقبال می کنیم.”

قرار بود تیم ملی کرکت افغانستان به میزبانی این کشور فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را در یک بازی یک روزه در مقابل تیم ملی کرکت آسترالیا آغاز کند، اما بورد کرکت آسترالیا به دلیل وضع محدودیت‌های طالبان در برابر زنان در افغانستان، بازی خود را در برابر افغانستان لغو کرد.

بورد کرکت آسترالیا در ماه نومبر سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به دلیل محدودیت‌های طالبان بالای زنان، بازی تست خود را در برابر افغانستان لغو کرده بود.

تیم های ملی کرکت افغانستان و پاکستان در تورنمنت‌های مختلف سه بازی ۲۰ اوره و چهار بازی یک روزه در برابر یکدیگر انجام داده اند. اما این نخستین بار است که دو تیم سیریز بازی ها را در مقابل یکدیگر انجام می‌دهند.

مسابقه ۲۰ اوره

منبع

Be the first to comment on "افغانستان تاریخ سه مسابقه ۲۰ اوره در مقابل پاکستان را اعلام کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*