پنج‌صد مظنون قاچاق انسان در اندونیزیا بازداشت شدند

ولیس اندونیزیا گفته است که به سلسلهٔ سرکوب شبکه‌های قاچاق انسان در آن کشور، در دو هفتهٔ گذشته نزدیک به ۵۰۰ مظنون قاچاق انسان بازداشت شده اند.

اندونیزیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان پناهجویان در جنوب شرق آسیا بوده و صدها هزار پناهجو از کشورهای فقیر و جنگ‌زدهٔ آسیایی به شمول افغانستان به آروزی رسیدن به کشور ثالت در اندونیزیا به سر می‌برند.

در سال‌های اخیر، چندین رویداد تکاندهنده، توجه را به موضوع قاچاق انسان در اندونیزیا معطوف کرد و پولیس آن کشور نیروی ویژه را برای مبارزه با شبکه‌های قاچاق انسان ایجاد کرد.

احمد رمضان، سخنگوی پولیس ملی اندونیزیا به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که در جریان عملیات بر ضد شبکه‌های قاچاق انسان بین پنجم تا ۱۸ جون، ۱۵۵۳ نفر از قربانیان قاچاق انسان نجات داده شدند.

رمضان گفت که شمار زیاد قربانیان قاچاق انسان از “مخفیگاه‌های غیرقانونی” نجات داده شدند. او گفت که بسیاری این افراد به صفت مستخدم یا عملهٔ کشتی یا هم به مقصد فحشا قاچاق می‌شدند. او افزود که در این عملیات از چندین مورد بهره‌برداری از کودکان نیز جلوگیری شده است.

سازمان ملل متحد گزارش داده است که سالانه بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در اندونیزیا برای بهره‌برداری جنسی یا کار اجباری خرید و فروش می‌شوند.

اندونیزیا تحقیقات، پیگرد، بازجویی و مجازات قاچاقبران انسان را سرعت بخشیده و تلاش دارد که قربانیان قاچاق انسان را به دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا برگشت بدهد.

افزون بر شهروندان سایر کشورها، شهروندان اندونیزیا نیز قربانی قاچاق انسان و کلاهبرداری انترنتی اند. در یک سال گذشته حکومت اندونیزیا بیش از یک هزار شهروند آن کشور را از چنگ چنین شبکه‌ها نجات داده است.

در یکی از تکاندهنده‌ترین رویدادهای اخیر، چند سال پیش مسوولان اندونیزیایی ۵۷ نفر را که به صفت کارگر اجباری در یک فارم پرورش خرما در قفس نگهداری می‌شدند، نجات دادند.

منبع

Be the first to comment on "پنج‌صد مظنون قاچاق انسان در اندونیزیا بازداشت شدند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*