مهاجر تازه‌وارد افغان در امریکا به ضرب گلوله کشته شد

نصرت احمدیار، شهروند افغان مقیم ایالات متحده که در شهر واشنگتن‌دی‌سی، پایتخت ایالات متحده و شهرهای حومهٔ آن رانندگی لفت می‌کرد، به ضرب گلوله کشته شد.

پولیس واشنگتن‌دی‌سی گفته است که این رویداد در نخستین ساعت تاریخ چهارم جولای در ناحیهٔ شمال‌شرقی این شهر رخ داد. و به گفتهٔ‌ پولیس، گلوله به شکم نصرت اصابت کرده بود و وی در محل رویداد جان باخته بود.

شرکت لفت که نصرت با موتر شخصی خود برای آن رانندگی می‌کرد، در بیانیه‌ای که شبکهٔ خبری فاکس آن را نشر کرده است، به بازماندگان نصرت ابراز تسلیت کرده است.

در بیانیهٔ لفت آمده است: “قلب‌های مان با عزیزان آقای نصرت است که آنان با این تراژیدی توصیف ناپذیر روبرو شده اند. ما به خاطر ابراز حمایت با خانوادهٔ وی به تماس شده و با مقام‌ها برای معاونت در تحقیقات، در تماس استیم.”

ادارهٔ پولیس واشنگتن‌دی‌سی سرگرم تحقیق این رویداد است و به معلوماتی که منجر به دستگیری عامل یا عاملان قتل نصرت شود، مبلغ ۲۵ هزار دالر انعام تعیین کرده است.

شماری از افغان‌های ساکن در شهرهای حومهٔ واشنگتن‌دی‌سی با خانوادهٔ نصرت احمدیار ابراز غم شریکی کرده و برای کمک مالی به آنان برنامهٔ جمع آوری پول را راه اندازی کرده اند.

به گفتهٔ سازمان‌دهندگان این برنامهٔ جمع آوری پول، نصرت با پنج فرزند و همسرش به تازگی از افغانستان به ایالات متحده آمده بود و در آروزی زندگی بهتری بود. تا روز پنجشنبه ششم جولای، بیش از ۱۶ هزار دالر، عمدتاً‌ از سوی افغان‌های ساکن در امریکا به خانوادهٔ نصرت جمع آوری شده بود.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نگاشته اند که نصرت احمدیار، منسوب قوای مسلح حکومت پیشین افغانستان بود و در جریان برنامهٔ تخلیهٔ نظامی از افغانستان به ایالات متحده منتقل شده بود.

بر اساس آمار آرشیف خشونت‌های مسلحانه از آغاز سال روان میلادی تا کنون کم و بیش ۲۲۱۰۰ نفر در رویدادهای مرتبط با خشونت مسلحانه در ایالات متحده کشته شده اند که از این میان، ۹۷۳۰ مورد آن کشتارهای عمدی و غیرعمدی و بیش از ۱۲۳۰۰ مورد دیگر خودکشی خوانده شده است.

منبع

Be the first to comment on "مهاجر تازه‌وارد افغان در امریکا به ضرب گلوله کشته شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*