پاکستان صدور ویزا برای افغان‌ها در برخی کشورهای اروپایی را متوقف کرده است

نابع وزارت خارجه پاکستان تایید کرده‌اند که این وزارت به نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در چندین کشور اروپایی دستور داده است که برای شهروندان افغانستان ویزا صادر نکنند.

در ایمیل ارسالی وزارت امور خارجه پاکستان به این نمایندگی‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده است که «برای افغان‌ها و قبایل افغان ویزای پاکستان صادر نکنند».

طاهر خان، یک روزنامه نگار آزاد در اسلام آباد، به بی‌بی‌سی گفت که «پاکستان صدور ویزا برای افغان‌ها در کشورهای اروپایی را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته است».

او گفته است که منابع وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد این نامه را تایید کرده و گفته‌اند که این نامه به تاریخ ۸ فوریه به سفارتخانه‌ها و کنسلگری‌های پاکستان در بریتانیا، آلمان، فرانسه، بلژیک، ایرلند، اسپانیا، هلند و برخی کشورهای دیگر ارسال شده است.

هر چند در مورد علت این تصمیم وزارت خارجه پاکستان وضاحت داده نشده اما پاکستان ادعا می‌کند که حدود ۱۶۰۰ ویزا بر اساس اسناد جعلی صادر شده است و اینکه این وزارت از نوامبر سال گذشته میلادی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

صدور ویزای پاکستان در همین حال برای افغان‌ها در داخل افغانستان نیز در مقایسه به زمان دولت پیشین بسیار محدود شده و شمار زیادی از افغان‌ها می‌گویند که روادید این کشور در بازار سیاه از هزار تا سه هزار دلار به فروش می‌رسد

در همین حال شمار زیادی از افغان‌هایی که پس از سقوط دولت پیشین افغانستان به پاکستان رفته‌اند، به بی‌بی‌سی گفته‌اند که با وجود درخواست برای تمدید ویزاهای اقامت، ماه‌هاست که حکومت پاکستان برای آن‌ها ویزه صادر نمی‌کند

منبع

Be the first to comment on "پاکستان صدور ویزا برای افغان‌ها در برخی کشورهای اروپایی را متوقف کرده است"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*