پایان نشست دو روزه مشورتی علمای جهان اسلام در استانبول

نشست دو روزه مشورتی علمای جهان اسلام در شهر استانبول ترکیه با نشر قطع‌نامه سه صفحه‌یی پایان یافت.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفته است که در این نشست روی چالش‌ها فراراه کشورهای اسلامی و راه‌های بیرون‌رفت گفت‌وگو شده است.

علی ارباش رییس سازمان امور دینی ترکیه در باره این نشست گفته است: «اجلاس مشورتی علمای جهان اسلام به‌منظور بررسی مشکلات و راه‌حل‌ها با میزبانی ریاست امور دینی جمهوری ترکیه از ۱۲ تا ۱۴ می ۲۰۲۴ در شهر استانبول برگزار شد. در این اجلاس در باره درگیری‌ها و جنگ‌های پیرامون جهان اسلام و مشکلاتی که وحدت امت را تهدید می‌کند، بحث‌های مفصل صورت گرفت.»

نور محمد ثاقب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف در دیدار با رییس سازمان امور دینی ترکیه، برگزاری چنین نشست‌ها را از بهر گفت‌وگو درباره حل مشکلات کشورهای اسلامی سودمند خوانده است.

برخی آگاهان مسایل سیاسی، برگزاری چنین نشست‌ها را در بهبود اوضاع منطقه و کشورهای اسلامی بی‌نتیجه می‌دانند.

سلیم پیگیر آگاه مسایل نظامی به طلوع‌نیوز گفت: «در جهان کشورهای بزرگ تصمیم‌گیرنده هستند نه کشورهای کوچک اسلامی. بناء، هر وقتی که کشورهای بزرگ در مورد وضعیت جهان و افغانستان تصمیم بگیرند این‌ها هم آن‌ها را همراهی می‌کنند.»

نشست مشورتی علمای جهان اسلام روز دوشنبه در استانبول ترکیه آغاز شد و نماینده‌های پنجاه کشور اسلامی به‌شمول هیات امارت اسلامی در این نشست شرکت کرده‌ بودند.

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف به نمایندگی از امارت اسلامی در این نشست اشتراک کرده بود و محور اصلی این نشست، گفت‌وگو روی چگونگی رفع چالش‌ها در جنگ فلسطین بود.

منبع

Be the first to comment on "پایان نشست دو روزه مشورتی علمای جهان اسلام در استانبول"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*